کاخ سفید: ممکن است وضعیت در اطراف اوکراین به قحطی در آفریقا و خاورمیانه منجر شود

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
سیسیلیا رز، سخنگوی شورای اقتصادی دولت آمریکا اول آوریل اعلام کرد کاخ سفید نگران وخامت احتمالی وضعیت غذایی در آفریقا و خاورمیانه در بحبوحه بحران اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، او توضیح داد که روسیه و اوکراین با کشت گندم، سویا و سایر محصولات، همچون "سبد نان" برای بسیاری از مناطق جهان هستند.
این مقام امریکایی افزود که درگیری روسیه و اوکراین تلاش ها برای کشت و صادرات این محصولات غذایی اصلی را پیچیده می کند. افزایش قیمت انرژی و کود این مشکل را تشدید می کند.
سیسیلیا رز در مصاحبه ای با شبکه CNBC گفت: "ما با آژانس های بین المللی کمک می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کمک های بشردوستانه در دسترس است، زیرا ما به ویژه نگران خاورمیانه و بخش هایی از آفریقا و شرق هستیم".
او خاطرنشان کرد که وضعیت احتمالی "نگرانی زیادی ایجاد می کند."
پیشتر، دیمیتری رازوموفسکی، مدیر موسسه آمریکای لاتین آکادمی علوم روسیه، اول آوریل گفته بود که تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی علیه روسیه می‌تواند باعث تشدید جدی مشکل گرسنگی در جهان شود.
به گفته وی، این امر به این دلیل است که صادرکنندگان داخلی کود و غلات در مسیرهای لجستیکی و طرح های تامین مالی با مشکل مواجه خواهند شد.
بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ، اوکراین و روسیه تقریبا 30 درصد از صادرات جهانی گندم را تشکیل می دهند، بنابراین اختلالات در عرضه این محصول منجر به کاهش عرضه در بازار و نوسانات شدید قیمت مواد غذایی در سراسر جهان شده است.
چین: وضعیت اوکراین به تدفین سرکردگی آمریکا متحده منجر خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
چین: وضعیت اوکراین به "تدفین" سرکردگی آمریکا منجر خواهد شد
28 مارس، آنا اوستیگنیوا، معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که تهدید بحران غذایی در جهان به عملیات ویژه روسیه برای محافظت از دنباس مربوط نمی شود، بلکه با تحریم های غیرقانونی غرب مرتبط است.
پیش از این، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفته بود که به دلیل بحران اوکراین و تحریم های علیه روسیه، یمن، افغانستان، سوریه، تعدادی از کشورهای ساحل و شاخ آفریقا اولین کسی خواهد بود که با قحطی فاجعه بار روبرو می شود.
16 مارس، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد گزارش داد که رویدادهای اوکراین منجر به وارد شدن شوک هایی در اقتصاد جهانی می شود که باعث افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت می شود. در عین حال خاطرنشان شد که به ویژه کشورهای توسعه یافته از آنچه در شرایط افزایش سریع قیمت مواد غذایی، سوخت و کودهای شیمیایی در حال وقوع است، آسیب جدی خواهند دید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала