وعده جدید وزیر نفت ایران درباره قیمت بنزین

© Sputnik / Marina Al-shalanجواد اوجی وزیر نفت ایران
جواد اوجی وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
وزیر نفت ایران در گفتگو با ویژه‌نامه نوروزی با ایران اعلام کرد: هیچگونه افزایش قیمت بنزین را در سال ۱۴۰۱ نخواهیم داشت.
به گزارش اسپوتنیک، جواد اوجی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بنزین در ۱۴۰۱ تغییری می‌کند، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین را در سال ۱۴۰۱ نخواهیم داشت.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا منابع حاصل از صادرات نفت به صورت ارز به کشور برمی‌گردد، عنوان کرد: بله، هیچ مشکلی نداریم و به تأمین نیازهایی که کشور دارد نیز کمک می‌شود. از محل درآمد پتروشیمی هم الحمدلله پیش‌بینی‌مان این است که تا پایان امسال ۱۲ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز وارد شود.
وزیر نفت تصریح کرد: این ۱۲ میلیارد دلار قابل‌توجه است و کمک می‌کند تا سایر بخش‌ها بتوانند از این ارز استفاده کنند. به جد می‌گویم سرجمع درآمدهای حاصل از نفت، میعانات گازی، خالص گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی امسال نزدیک به ۵/۲ برابر سال گذشته است. فقط در بخش گاز، سال گذشته وصول درآمد حاصل از خالص گاز صادراتی تقریبا کمتر از یک میلیارد دلار بود، اما ان‌شاء‌الله تا پایان امسال ۵/۴ میلیارد دلار فقط درآمد خالص گاز صادراتی‌مان است؛ این هم قابل‌توجه است.
تعویق سهمیه‌بندی بنزین در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
مصرف بنزین در ایران افزایش یافت
اوجی در پاسخ به این پرسش که چه بخشی از این افزایش درآمد به خاطر افزایش قیمت نفت بوده است، متذکر شد: افزایش قیمت نفت هم نقش داشته ولی اول اینکه افزایش قیمت نفت در این دو، سه ماه اخیر رخ داد؛ دوم آنکه الحمدلله ما از نظر حجمی، میزان و وزنی یعنی در همه ابعاد، هم در صادرات گاز، هم فرآورده‌های نفتی، هم محصولات پتروشیمی و هم نفت و میعانات گازی افزایش داشته‌ایم و این افزایش هم رقم‌های چشمگیری بوده است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود که ایران از ابزار تخفیف برای صادرات بیشتر نفت استفاده کرده است. تأیید می‌کنید، خاطرنشان کرد: نرخ‌های ما خیلی رقم‌های خوب و متعارفی است. نرخ‌هایی که هم نفت خام و هم میعانات گازی و همه محصولات دیگرمان را می‌فروشیم، مبنی بر قیمت‌های روز دنیا هستند که نرخ‌های خوبی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала