واکنش گروسی نسبت به احتمال حمله به تاسیسات هسته ای

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: نیروهای روسی که در سایت چرونوبیل بودند طی این مدت تحت تشعشعات قابل ملاحظه هسته ای قرار داشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سی ان ان"، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هرگونه حمله به تاسیسات هسته ای، خلاف و نقض قوانین بین المللی است.
وی در ادامه افزود: "نمی توان در حال حاضر میزان سطح تشعشعات وارد شده به نیروهای روسی که در سایت چرونوبیل بودند را ارزیابی کرد. آنها طی این مدت تحت تشعشعات قابل ملاحظه هسته ای قرار داشتند. آژانس طی روزهای آتی تلاش های خود را برای حفظ (امنیت) تاسیسات هسته ای در اوکراین از جمله چرنوبیل آغاز می کند.
حفظ کلیت فیزیکی یک سایت هسته ای مهم است، اعزام و حضور کارشناسان آژانس و شدت بخشیدن بر فعالیت آژانس می تواند مانع از وقوع سناریوی هدف قرار دادن یک سایت هسته ای است، بشود.
در بازگشت از اوکراین و پیش از آمدن به وین در روسیه توقف داشتم و با طرف روسی درباره چنین نگرانی هایی همچون احتمال هرگونه حمله ای به تاسیسات هسته ای اوکراین صحبت کردم. هرگونه حمله ای به تاسیسات هسته ای برخلاف قوانین بین المللی است. به تصور من همه از جمله خود روس ها کاملا به این موضوع واقفند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала