حذف سیب زمینی سرخ کرده از منو رستوران های آلمان در پی تحریم های ضد روسیه

© AFP 2023 / Saul LoebПриготовление картошки фри
Приготовление картошки фри  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
سیب زمینی سرخ کرده از منو رستوران های آلمان به دلیل تحریم های ضد روسیه حذف می شود.
به گزارش اسپوتنیک، رستوران داران در آلمان از کمبود روغن آفتابگردان در این کشور خبر دادند که در نتیجه اختلال در زنجیره تامین به دلیل اعمال تحریم ها علیه روسیه به وجود آمده است.
بزرگترین رستوران و بار در شهر کلن آلمان، مشتریان را با این خبر شوکه کرده است که باید با سیب زمینی سرخ کرده خداحافظی کنند.
مدیر این رستوران در مصاحبه ای با WDR گفت: مواد خام همیشه در معرض نوسانات منطقه ای هستند، اما من هرگز مانند الان چنین پدیده شدیدی در تمام عمرم که در زمینه غذا و فعالیت کرده ام، تجربه نکرده ام.
گزارش شده است که از اول آوریل، سیب زمینی سرخ کرده به طور کامل از منوی رستوران حذف می شود، آنها قصد دارند پوره سیب زمینی جایگزین آن کنند.
کریستین کرشنر، تولید کننده چیپس در کلن نیز با مشکلات مشابهی روبرو شده. به گفته وی، هزینه های این شرکت 50 درصد افزایش یافته است و بدست آوردن روغن آفتابگردان روز به روز سخت تر می شود.
پیش از این گزارش شده بود که آمریکا به دلیل تحریم های ضد روسیه، بحران اقتصادی را پیش بینی کرده بود. رهبر واشنگتن در صورت لغو تحریم های اعمال شده علیه روسیه می تواند کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد. یک نشریه آمریکایی گزارش داد که قیمت بالای انرژی و افزایش تورم در بازار داخلی در آینده نزدیک ممکن است اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала