چین: ناتو باید به تاریخ می‌پیوست

© AP Photo / Andy Wongژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت که ناتو باید در همان زمان فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، منحل می‌شد.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اظهار داشت که پکن معتقد است ناتو باید پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، که برای مهار آن ایجاد شده بود، منحل می‌شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست خبری روزانه، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره نقش ناتو به عنوان ابزار ژئوپلیتیک آمریکا، گفت: ناتو به عنوان محصول جنگ سرد، باید همان زمان که اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید، به تاریخ می‌پیوست.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
چین: توسعه ناتو بی فایده است
این دیپلمات چینی افزود: ناتو چندین دهه به سمت شرق در اروپا گسترش یافت و این برخلاف وعده‌های داده شده به سران شوروی سابق بود. این امر روسیه را گام به گام به یک گوشه سوق داد، بنابراین در نهایت، ناتو از طرف ایالات متحده آغاز کننده و بزرگ‌ترین مروج بحران اوکراین بود.
روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، عنوان کرد. به گفته رئیس جمهور روسیه، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала