پزشکان دلایل اصلی ریزش مو در زنان را کشف کردند

© Depositphotos.com / Massonforstockپزشکان دلایل اصلی ریزش مو در زنان را کشف کردند
پزشکان دلایل اصلی ریزش مو در زنان را کشف کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
تریکولوژیست های انگلیسی دلایل اصلی ریزش مو در زنان را فاش کردند.
به گزارش اسپوتنیک، تریکولوژیست های انگلیسی دلایل اصلی ریزش مو در زنان را کشف کردند، این مقاله در مجله گلامور منتشر شده است.
به گفته دکتر سالی آن تراور از مرکز تریکولوژی Cotswold، اغلب زنان به دلیل استرس مزمن موهای خود را از دست می دهند. به گفته وی، در طی نوسانات عاطفی، فولیکول های مو حدود سه ماه وارد مرحله استراحت می شوند و سپس می ریزند. با این حال، دکتر اطمینان داد که چهار ماه پس از حذف عوامل استرس زا، رشد مو به حالت عادی باز می گردد.
علاوه بر این، کاهش وزن ناگهانی و تغییرات رژیم غذایی نیز منجر به ریزش مو می شود. تراور تاکید کرد که این امر به دلیل کمبود مواد مغذی است که با غذا وارد بدن می شود. بنابراین، افزایش میزان پروتئین مصرفی به مقابله با ریزش مو کمک می کند.
 غذای پرچرب عامل مهمی در ریزش مو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
غذای پرچرب عامل مهمی در ریزش مو
مطالعات نشان می دهد سیگنال های التهابی در سلول های بنیادی می توانند منجر به نازک شدن و ریزش مو شوند. محققان دانشگاه پزشکی توکیو ژاپن دریافتند که سلول‌های بنیادی درون فولیکول‌های مو در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچربی دارند متفاوت از موش‌هایی است که رژیم غذایی استاندارد دارند. با استناد به مقاله منتشره در "زی نیوز"، به خوبی مشخص شده است که چاقی با ایجاد بیماری‌های متعدد در انسان ارتباط دارد. بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌ها در افراد چاق بسیار شایع است. با این حال، کاملاً مشخص نیست که چگونه اندام‌های بدن به طور خاص در اثر چاقی مزمن از بین می‌روند و عملکرد خود را از دست می‌دهند.
به گفته محققان، تغذیه با رژیم غذایی پرچرب با از بین بردن سلول‌های بنیادی فولیکول مو که سلول‌های بالغ مو را رشد می‌دهند، بخصوص در موش‌های پیر، نازک شدن مو را تسریع می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала