جشنواره خرید اسلامی و نمایش "مد محجوب" به مناسبت ماه رمضان در لندن +ویدئو، عکس

© AP Photo / Shakil Adilبیشترین و کمترین زمان روزه داری در کدام شهرهای جهان است
بیشترین و کمترین زمان روزه داری در کدام شهرهای جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
در آستانه ماه رمضان جشنواره‌ای در لندن برای پاسخگویی به درخواست‌های مختص مسلمانان بریتانیایی برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مای لندن، در حالی که مسلمانان خود را برای ماه رمضان آماده می‌کنند، پایتخت انگلیس میزبان بزرگترین نمایشگاه محصولات حلال، مد و غذا در جهان می‌باشد. جشنواره خرید مسلمانان لندن که از ۲۶ تا ۲۷ مارس ( ۶ و ۷ فروردین) برگزار می‌شود و دارای بیش از ۲۵۰ غرفه خرید می‌باشد.
بسیاری از مسلمانان ساکن بریتانیا شروع ماه رمضان را با خرید‌های گوناگون جشن می‌گیرند، از وسایل خانه و لباس گرفته تا غذاهای ویژه ماه رمضان. طبق آمار بنگاه تبلیغاتی "آگیولی" مسلمانان به طور متوسط به مناسبت ماه رمضان ۲۰۰ میلیون پوند خرج می‌کنند. در سرشماری سال ۲۰۱۱ در منطقه لندن بزرگ بیش از یک میلیون مسلمان زندگی می‌کردند. نسبت مسلمانان لندن به ۱۲,۴ درصد از جمعیت افزایش یافته است. جشنواره خرید اسلامی لندن از ۲۶ تا ۲۷ مارس پذیرای خریداران کالاهای اسلامی به مناسبت شروع ماه رمضان بود.
جشنواره سالیانه خرید اسلامی تلاش می‌کند در حوزه‌های مختلف پاسخگویی درخواست‌ بازار باشد. این جشنواره شامل بخش‌های مختلف از جمله بخش دکوراسیون خانه، لباس و مد اسلامی، مواد غذایی و فود کورت اسلامی، کلاس‌های آشپزی حلال، بخش کودکان و بخش سلامت است. به گفته نایب رئیس بخش بازایابی اسلامی بنگاه تبلیغاتی "آگیولی"، بزرگترین مرکز توجه خریداران تنوع غذایی است و روزه‌داران ترجیح می‌دهند با طمع‌های جدید و غیرمعمول آشنا شوند. همچنین اهمیت دادن به تغذیه سالم هر ساله افزایش می‌یابد و روزه‌داران به وضعیت سلامتی خود در این ماه بیشتر توجه نشان می‌دهند.
این جشنواره امسال همچنین شاهد نمایش مد با عنوان "مد محجوب" بود. برندهای مختلفی در این نمایش شرکت کردند چرا که برخی از مسلمانان پیشاپیش به مناسبت عید قربان لباس نو برای خود یا دیگران به عنوان هدیه می‌خرند. بسیاری از مسلمانان بریتانیا از نسل سوم مهاجران هستند و فرهنگ متفاوتی نسبت به کشور مبدا مهاجرت اجدادشان دارند بنابراین از هدف‌های شرکت‌های حاضر در این جشنواره پاسخگویی به درخواست‌هایی است که مختص مسلمانان بریتانیایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала