آموزش "حضوری" در مدارس پایتخت ایران چگونه خواهد بود؟

© Photo / IRNAدانش آموزان ایرانی
دانش آموزان ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، همه مدارس و مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان اقدام کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به دنبال مصوبه جلسه ستادملی مقابله با کرونا در روز ششم فروردین ماه سال جاری، مبنی بر اینکه "باید از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری فعالیت کنند"؛ وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه را به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.
بر اساس این دستورالعمل، حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی و تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس انجام خواهد شد.
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین باید به شکل حضوری فعال باشند
در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که ضروری است مدیران تمام تلاش خود را در جهت زمینه‌سازی و بسترسازی لازم برای حضور همه دانش آموزان در مدارس از چهاردهم فروردین به کار گیرند. لازم است آموزگاران، دبیران، مربیان، و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی که به صورت حضوری به آموزش می پردازند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موکدا بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک از سوی دانش آموزان نظارت داشته باشند.
نوری همچنین از مدیران مدارس خواست به نحوی مدیریت کنند تا دانش‌آموزان دارای علائم یا مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین بتوانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.
بنابر اظهارات علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، با توجه به خواست شهروندان و بررسی‌های صورت گرفته، تاکیدات ریاست جمهور و دستور وزیر آموزش و پرورش و در راستای مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، همه مدارس و مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان اقدام کنند.
وی در نشست هماهنگی بازگشایی مدارس برای ۱۴ فروردین که با حضور اعضای شورای معاونین و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شده بود با بیان اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس مورد تاکید قرار گرفته است گفت: اجرایی شدن آموزش‌های حضوری از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدنظر است.
کریمیان با اشاره به شیب نزولی ابتلا به کرونا و همچنین حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مناطق و مدارس، اعلام کرد: شرایط برای برپایی حضوری کلاس‌ها فراهم شده است. براساس جمع بندی انجام شده، دانش‌آموزان باید با الزام استفاده از ماسک، در کلاس‌های درس حاضر شوند. مدیران مدارس هم نظام مراقبت بهداشتی را افزایش دهند و در صورتی که دانش‌آموزی دچار علائم بیماری بود از دیگران جدا شود.
وی همچنین تاکید کرد: همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала