آمریکا به چین و هند پیشنهاد کرد نفت را از ذخایر خود خارج کنند

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت
 نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
برایان دیز، رئیس شورای ملی اقتصاد کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده در تلاش است تا چین و هند را متقاعد کند که به طرح آمریکا بپیوندند و نفت را از ذخایر خود بیرون بیاورند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در بحبوحه اختلال در عرضه نفت، اعلام کرد که ایالات متحده شروع به عرضه روزانه یک میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود به بازار برای مدت شش ماه کرده است.
دیز گفت: "ما به تعامل با کشورهای غیرعضو آژانس بین المللی انرژی، چین و سایر کشورها در خصوص ذخایر آنها ادامه می دهیم و این کار را در آینده نیز انجام خواهیم داد".
حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
کاهش تولید نفت با وجود فشارهای آمریکا
وی همچنین تصریح کرد که چنین مذاکراتی با هند در حال انجام است.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود. علاوه بر این، روسیه چندین اقدام تلافی جویانه انجام داده است.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ممنوعیت واردات منابع انرژی از روسیه را اعلام کرد و پس از آن قیمت آنها به سرعت افزایش یافت. الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد، امتنع از واردات نفت روسیه می تواند عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی داشته باشد و باعث جهش قیمت نفت به 300 دلار در هر بشکه یا بیشتر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала