پول "رهن" خانه برای "مهریه" توقیف می‌شود +عکس

© Photo / IRNAقانون مهریه در ایران و منتقدان آن
قانون مهریه در ایران و منتقدان آن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
پس از توقیف خودرو و خط موبایل، پول رهن خانه نیز می‌تواند برای مهریه توقیف شود.
به گزارش اسپوتنیک، زن می‌تواند تمامی اموال منقول و غیر منقول شوهر را به منظور وصول مهریه خود توقیف کند و مطابق با قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، تنها در صورتی تمام اموال و دارایی شوهر به منظور وصول مهریه از سوی زن قابل توقیف است که آن دارایی و اموال جزء مستثنیات دین (اموال ناظر به مایحتاج زندگی عرفی و شانی) شوهر نباشد، از این رو پول رهن خانه که توسط شوهر (مستاجر) به مالک خانه پرداخت شده نیز تحت شرایطی خاص قابل توقیف است.
اگرچه قانون برای برخی اموال فرد بدهکار (شوهر) هم استثنائاتی قائل شده و برخی اموال را تحت شروطی جزء مستثنیات دین محسوب می‌کند. مستثنیات دین غیر قابل توقیف و فروش هستند، بنابراین اگر تحت هر شرایطی اموالی که جزء مستثنیات دین محسوب شوند در مرحله نخست از سوی زن توقیف شوند، قابلیت رفع توقیف آنها از سوی شوهر نیز وجود دارد، به این معنا که مرد با اثبات اینکه اموال توقیف شده جزء مستثنیات دین او محسوب شده و به نوعی مایحتاج زندگی عرفی و شانی او هستند می‌تواند از آن اموال و دارایی‌ها رفع توقیف کند.
کاربران عنوان می‌کنند پیش از ازدواج خانواده‌های عروس و داماد برای پیش بردن کارها از جمله‌ی مهریه را کی گرفته و کی داده استفاده می‌کنند اما متاسفانه این روزها بسیار دیده می‌شود که بیشتر زندانیان بدهکار مالی به علت عدم پرداخت مهریه به زندان افتادند. جمعی از کاربران بر این باورند که جوانان امروزی همچون گذشته نیستند و بسیار هوشیارتر و محتاطانه عمل می‌کنند و حتی این مسئله مهریه باعث شده است که تعدادی از جوانان کاملا از ازدواج منصرف شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала