رئیسی: اقتصاد را به برجام گره نزده‌ایم

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام داشت که حجم تجارت خارجی غیرنفتی این کشور در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در خصوص بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: در سال گذشته رشد اقتصادی کشور ۴ دهم درصد بوده در حالیکه برآوردهای موجود حاکی از تحقق رشد اقتصادی پنج درصدی در سال ۱۴۰۰ می باشد و برنامه ما برای سال ۱۴۰۱ هم رشد هشت درصدی است.
رئیس ‌جمهور ایران افزود: کشور در وضعیتی بود که برخی آقایان در جلسات می‌گفتند، اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور باز می‌گردد.
کارت واکسن دیجیتال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
آیا دولت ایران از اقتصاد پلتفرمی حمایت می‌کند؟
رئیسی تصریح کرد: حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به خاطر افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت همسایگان بود. برخی فکر می‌کردند این ظرفیت را در دنیا فقط ۳-۴ کشور دارند که مدعی عالم هستند و ارتباط با دنیا فقط در همین چند کشور خلاصه می‌شود اما اینطور نیست. خیلی وقت‌ها همسایگان مورد توجه قرار نگرفته‌اند، مبنای این حرف این است که پس از سفری که به تاجیکستان داشتم مراودات تجاری ما با این کشور ۴ برابر شد. سهم ما از بازار منطقه خیلی بالاتر از این است.
وی بیان داشت: البته مذاکرات با قوت و عزت دنبال می‌شود و ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران با عزت امروز بیان می‌شود اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم، چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های خودمان را در اداره اقتصاد ملی داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала