در ایران از چه ابزاری برای تامین سرمایه ثابت استفاده می‌شود؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بانک ملت ایران
بانک ملت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران: بهره‌وری منابع بانکی 30 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت که برای تامین سرمایه ثابت و در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی ابتدا باید ابزارهای مالی اصلاح شود و بدین منظور نیازمند معرفی ابزارهای مالی جدید از سوی بانک‌ها هستیم.
وی در ادامه افزود: "در این‌ چارچوب پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت و تامین مالی زنجیره‌ای اجرایی شده و در سه ماهه نخست امسال به طور کامل عملیاتی می‌شود و بدین‌ ترتیب دیگر انحراف منابع نخواهیم داشت و بهره‌وری منابع بانکی 30 درصد افزایش می‌یابد.
سال گذشته سال بسیار سختی به دلیل کسری بودجه بود و به همین خاطر بانک‌ها به سوی فروش اوراق سوق پیدا کردند و فرصت‌ها برای واحدهای تولید کاهش یافت. ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی کار درستی بود اما به درستی انجام‌ نشد و تا نیمه نخست امسال این تلفیق کامل خواهد شد و چالش‌هایی که به‌ خاطر گستردگی این تلفیق وجود دارد حل می‌شود.
Иранские машины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
آیا مافیای صنعت خودرو در ایران از بین خواهد رفت؟
برای تامین سرمایه ثابت و در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی ابتدا باید ابزارهای مالی اصلاح شود و بدین منظور نیازمند معرفی ابزارهای مالی جدید از سوی بانک‌ها هستیم.
نیمه دوم پارسال تجربه خوبی در حوزه بورس کالا در بخش فلزات، فولاد و سیمان کسب کردیم و با وجود تحریم‌ها، تلاطم قیمت دلار و قطع شدن گاز واحدهای فولادی اما قیمت ورق و شمش کاهش پیدا کرد و سهمیه‌بندی هم در بسیاری از کالاها حذف شد و در ادامه 25 ابزار برای بورس کالا پیش‌بینی و از این تعداد 18 مورد عملیاتی شد و تلاش می شود در بخش پتروشیمی هم مانند بازار فولاد این اتفاق بیفتد.
سال گذشته تراز تجاری ایران بدون نفت به بیش از 100 میلیارد دلار رسید و امسال باید تلاش کنیم به سمت صادرات دانش‌بنیان‌ برویم و در نیشابور با بیش از 300 واحد تولیدی این ظرفیت وجود دارد که ارتباط بین صنعت و دانشگاه شکل گیرد اما نکته بسیار مهم این است که نباید پارک‌های علم‌ و فناوری نفتی شوند و تحقیق‌ و پژوهش به پول نفت وابسته شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала