نحوه مقابله با استرس: توصیه های متخصص

CC0 / Pixabay / سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود
سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
خانم ماریا هلندر متخصص مبارزه با استرس اعلام کرد بزرگترین نشانه ای که باید به وضعیت خود توجه کنید زمانی است که شروع به قربانی کردن چیز مفیدی برای انجام کارها می کنید. به عنوان مثال، شما از خواب امتناع می کنید تا برای همه چیز وقت داشته باشید.
به گزارش اسپوتنیک، خانم ماریا هلندر معتقد است استرس طولانی مدت اصولاً برای سلامتی بسیار خطرناک است. با این حال، راه هایی برای کاهش اثر آن بر بدن وجود دارد.
1. کنترل کار مغز و انجام تمرینات تنفسی. مغز در طول روز به استراحت نیاز دارد. بنابراین، این متخصص توصیه می کند هر روز حداقل برای مدت کوتاهی از مانیتورها و صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود فاصله بگیرید. علاوه بر این، یک تمرین تنفسی می تواند به استراحت مغز کمک کند. برای انجام آن، باید دم انجام داده، تا چهار بشمارید، سپس بازدم کنید - و تا شش یا هشت بشمارید.
Expression - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
استرس و راه‌های رهایی از شر آن +عکس، ویدئو
2. اولویت بندی بر اساس روش" تقسا" . این گزینه برای افرادی که کار استرس زا دارند مناسب است. تقسا مخفف عبارات "تعیین اولویت"، "قبول واقعیت"، "ساده سازی"، "استراحت" است. لازم است در اولین ساعت کار، فهرستی از کارهای روزانه به ترتیب اولویت ها تشکیل دهید، سپس این واقعیت را بپذیرید که مطلقاً همه کارها را نمی توان انجام داد، پس از آن، هر کاری را برای خود ساده تر کنید و در پایان به مغز خود استراحت دهید.
3. لیست کارهای خود را به سه قسمت تقسیم کنید. به عبارت دیگر، شما باید کامل ترین لیست کارها را تهیه کنید و سپس آن را سه بار کاهش دهید. برای انجام این کار، همچنین باید یاد بگیرید که چگونه به درستی کارهای خود را اولویت بندی کنید.
4. به سلامتی توجه کنید. اگر استرس زیادی در زندگی وجود داشته باشد، به تدریج فرد می تواند چیزهای مفیدی مانند خواب خوب، فعالیت بدنی و ارتباط با دوستان را کنار بگذارد. به گفته این کارشناس اولویت اصلی در زندگی باید استراحت، غذای با کیفیت، حرکت و نور خورشید باشد.
خانم ماریا هلندر اضافه می کند که علاوه بر این برای حفظ نوعی تعادل، مهم است که به طور منظم زندگی روزمره خود را کمی تغییر دهید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала