درخواست بلینکن از نخست وزیر اسرائیل درباره ارائه جایگزین های برجام

© Photo / IRNAآنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا از نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل درخواست کرد تا جایگزین‌های خود برای برجام را به وی ارائه کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات این کشور خواستار ارائه جایگزین‌های آن‌ها برای توافق هسته‌ای شده که باعث محدود شدن غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران می‌شود.
به گفته این مقامات، ایران محور دیدارهای بلینکن و بنت در روز یکشنبه بوده است اما علی‌رغم وجود اختلافات میان طرفین، جو گفت‌وگوها پرتنش نبوده است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
بلینکن: آمریکا و اسرائیل به مقابله با تهدیدات ایران ادامه خواهند داد
این مقامات همچنین گفتند که بلینکن از بنت پرسیده که جایگزین وی برای برجام چیست و چگونه می‌خواهد از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.
بنت نیز در پاسخ به این سوال بلینکن مدعی شده اگر ایران بداند آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم‌ها علیه این کشور را به سطح تحریم‌های روسیه می‌رسانند، از غنی‌سازی اورانیوم تا سطح نظامی ۹۰ درصد خودداری خواهد کرد.
نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه توافق هسته‌ای با ایران را یک "چاره موقت برای چند سال" خواند و عنوان کرد که این توافق تنها میلیاردها دلار به ایران خواهد داد تا برای فعالیت‌های منطقه‌ای استفاده کند.
یادآور می شود مقامات ایران نیز بارها تاکید کرده‌اند فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و دربردارنده اهداف نظامی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала