پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان
پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
سفیر پیشین پاکستان در تهران ابراز امیداوری کرد که دلار هرچه زودتر و به طور کامل از چرخه مبادلات تجاری ایران و پاکستان حذف شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آصف علی خان دورانی، سفیر پیشین پاکستان در تهران ابراز امیداوری کرد که دلار هرچه زودتر و به طور کامل از چرخه مبادلات تجاری ایران و پاکستان حذف و پول های ملی "ریال" و "روپیه" جایگزین آن شود.
روابط ایران و پاکستان عمری به درازای تاریخ استقلال پاکستان دارد و به رغم مثبت بودن کلی آن همواره با فراز و نشیب‌هایی نیز همراه بوده است و دوری و نزدیکی میان دو کشور در بسیاری از مواقع تابعی از شرایط و موقعیت منطقه‌ای و بین المللی بوده است.
از زمان روی کار آمدن عمران خان، نخست وزیر پاکستان که در اسلام آباد چهره ای حامی روابط صمیمانه با تهران به شمار می رود، انتظارات درباره گسترش و تعمیق روابط دو کشور همسایه ایران و پاکستان افزایش یافته است.
اگر چه شرایط روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی دو کشور در طول تاریخ با فراز و فرودهایی مواجه بوده است اما در سال های اخیر شاهد روابط رو به رشد تهران- اسلام آباد در بخش های مختلف بوده ایم. اگر این روابط در مسیر صحیحی که اکنون در آن قرار گرفته است پیش برود، در آینده‌ نه چندان دور شاهد افزایش حجم روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی این دو کشور همسایه خواهیم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала