معاون وزیر خارجه روسیه: چند روز دیگر وقت تا دستیابی به توافق درباره بازگرداندن برجام لازم است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد فقط چند روز دیگر و شاید چند هفته وقت تا دستیابی به توافق بر سر بازگرداندن برجام لازم خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک او در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" گفت: "من فکر می کنم چند روز و شاید چند هفته طول بکشد تا همه چیز سر جای خود قرار گیرد. روسیه تمام تلاش ممکن را برای اطمینان از مثبت بودن نتیجه انجام داده است."
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
واکنش نماینده روسیه به اظهارات بورل درباره مانع‌تراشی مسکو در مذاکرات وین
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق هسته ای - برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را امضا کردند که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود. در ماه مه 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از اجرای محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
اکنون مذاکرات در وین برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در جریان است؛ دور هشتم این مذاکرات در 27 دسامبر 2021 آغاز شد که ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала