دلایل فدراسیون فوتبال ایران برای حضور نیافتن بانوان در ورزشگاه مشهد اعلام شد

© Photo / IRNAدلایل فدراسیون فوتبال ایران برای حضور نیافتن بانوان در ورزشگاه مشهد اعلام شد
دلایل فدراسیون فوتبال ایران برای حضور نیافتن بانوان در ورزشگاه مشهد اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
دلایل فدراسیون فوتبال ایران برای حضور نیافتن بانوان در ورزشگاه مشهد اعلام شدفدراسیون فوتبال ایران با توجه به برخی اتفاقات و حواشی پیش آمده در خصوص برگزاری مسابقه تیم‌های ملی ایران و لبنان در مشهد توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در اعلامیه فدراسیون فوتبال ایران چنین آمده است:
ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مسئولین و مدیران محترم استان خراسان رضوی و استقبال شایسته و پرشور فوتبال دوستان عزیز و شریف این استان و با تبریک مجدد صعود و صدرنشینی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی برابر لبنان در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی لازم است در خصوص برخی موضوعات، شایعات و حواشی مرتبط با برگزاری این بازی مواردی به اطلاع و استحضار علاقمندان به فوتبال رسانده شود.
برگزاری یک مسابقه ملی در شهر مقدس مشهد در مجاورت حرم مطهر رضوی و انتقال بازی تیم ملی به خارج از تهران در راستای تمرکز زدایی و اهتمام ویژه به تعلقات و احساسات فوتبال دوستان سراسر کشور گامی ارزشمند و مایه فخر و مباهات بود که با تعامل نزدیک و همه جانبه کلیه دستگاه‌ها و مسئولین اجرایی استان در همکاری با فدراسیون فوتبال رقم خورد و می‌تواند زمینه ساز برگزاری مسابقات بین المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی باشد.
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
طرح سوال در مجلس از وزرای کشور و ورزش ایران درباره اتفاقات ورزشگاه مشهد
تا ۷۲ ساعت قبل از مسابقه بر اساس کلیه مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر بود این بازی بر اساس پروتکل و مصوبات ستاد کرونا بدون تماشاگر برگزار شود، با این وجود و در شرایطی که شهر مقدس مشهد برای نخستین بار میزبانی از یک مسابقه ملی رسمی را بر عهده داشت تغییر شرایط و حضور تماشاگران موضوعات و اتفاقات تازه ای را رقم زد به شکلی که حتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا از تغییر روند برگزاری بازی و حضور تماشاگران در این مسابقه اظهار تعجب کردند.
در این موقعیت و با توجه به محدودیت زمانی، بلیط فروشی با رعایت ضوابط و پروتکل‌ها و وارد کردن کلیه تماشاگران به ورزشگاه با مشکلات و سختی‌های ویژه ای همراه بود با این وجود ورود بانوان در چنین موقعیتی بدون فراهم بودن زمینه و بسترهای لازم همچنین پیش بینی و امکان بلیط فروشی غیر ممکن و بحران ساز به نظر می‌رسید.
فدراسیون فوتبال پیش از این تمایل و اراده خود در حمایت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را در مسابقات مختلف ملی و باشگاهی بین المللی به اثبات رسانده و بارها از طریق بلیط فروشی آنلاین با پیش بینی مسیرها و جایگاه‌های مجزا این اتفاق در ورزشگاه آزادی بدون هیچ مشکلی روی داده با این وجود در این فاصله کوتاه و در نخستین تجربه رسمی و بین المللی شهر مشهد امکان پیش بینی و فراهم سازی شرایط مساعد برای ورود بانوان به استادیوم و فراهم ساختن امکان ورود امن همچنین گیت های مناسب، امکانات مورد نیاز و جایگاه وِیژه وجود نداشته و حتی پروسه بلیط فروشی در بخش آقایان نیز به دلیل مهلت کوتاه اعلام شده با مشکلات و نواقص متعدد به سختی در فاصله سه روز به انجام بازی اجرایی شد. بر همین اساس هیچکدام از مسئولین فدراسیون فوتبال از بانوان علاقمند به فوتبال جهت خرید بلیط تماشای این مسابقه در شهر مقدس مشهد دعوت به عمل نیاورده و حتی تلاش‌هایی که جهت حضور بانوان در ورزشگاه صورت گرفت با هدف ارائه بلیط رایگان و مشروط بر فراهم سازی شرایط و زیرساخت‌های مناسب بود که محقق نشد.
اخبار منتشر شده در خصوص ممانعت از ورود اشخاص دارای بلیط اعم از آقایان و بانوان غیر واقعی بوده و در حالی که در اطلاعیه و اخبار مختلف از فوتبال دوستان عزیز درخواست شد بدون تهیه بلیط به شکل قانونی و با ثبت و ورود اطلاعات صحیح در اطراف ورزشگاه حاضر نشوند متأسفانه هزاران نفر از آقایان و بانوان فوتبال دوست بدون در اختیار داشتن بلیط در اطراف استادیوم حضور یافته و خواستار ورود به ورزشگاه بودند که این اتفاق موجب بروز اتفاقات و مشکلات مختلف و متعدد شد.
بر اساس بانک اطلاعاتی سامانه بلیط فروشی مجموعاً تنها ۹ نفر از بانوان در این سامانه اقدام به خرید بلیط در بخش جایگاه آقایان کرده بودند که حداکثر طی ۴۸ ساعت وجوه دریافت شده به این اشخاص بازگردانده خواهد شد. برخی دیگر از موارد ثبت شده با کد ملی و اسامی نادرست نیز مصداق تخلف و ثبت اطلاعات غیر واقعی به شمار می‌رود که بر اساس عدم انطباق اطلاعات وارده با کارت شناسایی ملی بلیط‌های دریافت شده به این صورت نیز فاقد اعتبار می‌باشد.
همچنین متأسفانه برخی افراد سودجو در حاشیه برگزاری این مسابقه اقدام به چاپ و فروش بلیط‌های جعلی به برخی از آقایان و بانوان فوتبال دوست نمودند که با ورود نهادهای مرتبط با متخلفین برخورد لازم صورت پذیرفته با این وجود بانوانی که از این مرکز غیر معتبر اقدام به تهیه بلیط کرده بودند به عدم امکان ورود به ورزشگاه با در دست داشتن بلیط‌های خریداری شده جعلی معترض بودند که طبیعتاً امکان ورود با استفاده از این بلیط‌ها وجود نداشته است.
در نهایت فدراسیون فوتبال ضمن ابراز تأسف از برخی حوادث روی داده در حاشیه این مسابقه بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و شرایط مناسب جهت حضور بانوان و آقایان در فضایی امن و ایمن با ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مورد نیاز و مطلوب در ورزشگاه‌ها تاکید می‌کند. بدون تردید اتفاقات تلخ روی داده در حاشیه این مسابقه حاصل شیطنت و سودجویی افرادی است که با فروش و چاپ بلیط جعلی نظم و امنیت ورزشگاه را به خطر انداخته و مسببین اصلی این حوادث به شمار می‌روند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала