درخواست رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران

© Photo / IRNA/Iman Maleki درخواست رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران
درخواست رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: پرداخت 25درصد معوقه‌ی مربوط به متناسب‌سازیِ سال 1400 نیز از مطالباتِ جدیِ بازنشستگان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: به غیر از درخواست ما برای اجرای ماده 111 و 96 قانون تامین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان، پرداخت 25درصد معوقه‌ی مربوط به متناسب‌سازیِ سال 1400 نیز از مطالباتِ جدیِ بازنشستگان است.
وی افزود: نحوه‌ی محاسبه‌ی این 25درصد نیز باید براساس حداقل حقوق سال 1400 باشد؛ یعنی 25درصد حداقل حقوق سال 1400هم باید محاسبه شود و به حقوق همه‌ی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تعمیم داده شود. اینکه برخی می‌گویند کف بگیر حق دریافت این 25درصد را ندارد درست نیست و همه‌ی سطوح تأمین اجتماعی باید از این 25درصدِ معوقه‌ی متناسب‌سازیِ 1400 بر مبنای محاسباتِ کف حقوق 1400 بهره‌مند شوند.
معاون دبیرکل خانه کارگر ایران گفت: برخی می‌گویند سازمان تامین اجتماعی مشکل بودجه‌ای دارد و نمی‌تواند این حقوق را بپردازد؛ اما باید گفت که با افزایش حقوق سال 1401 جمع بودجه‌ی سازمان پانصد و دوهزار میلیارد تومان می‌شود و اگر این پانصد و دو هزار میلیارد تومان به پانصد و پنج هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند، تاثیرِ منفیِ خاصی بر روی سازمان تامین اجتماعی نخواهد گذاشت بلکه از طرفی تاثیر مثبتی بر زندگیِ بازنشستگان و افزایشِ نسبیِ قدرتِ خرید آن‌ها خواهد گذاشت.
صادقی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل و هیأت امنای این سازمان و همچنین وزیر کار در افزایش حقوق سال 1401 بازنشستگان باید این سه مؤلفه را مدنظر قرار دهند در غیر این صورت هر کدام از اینها نادیده گرفته شود قابل قبول نیست و مورد اعتراض بازنشستگان قرار خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала