ایران با تحریم های یکجانبه غرب علیه روسیه مخالف است

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام داشت که کشورش با اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه روسیه مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در چین بیان کرد.
حسین امیرعبداللهیان گفت: "می خواهم یک بار دیگر صریحاً اعلام کنم که ما کاملاً با اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه فدراسیون روسیه مخالفیم".
وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
لاوروف: مسکو قصد دارد تعامل خود با تهران را در همه زمینه ها گسترش دهد
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала