در آمریکا از نشانه ای حاکی از ناکارآمدی تحریم ها علیه روسیه سخن گفتند

© Sputnik / Alexey Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر کارت های بانکی "میر"
کارت های بانکی میر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد، سیستم پرداخت ملی روسی "میر" به غرب ثابت کرد که روسیه واقعاً برای دفع تحریم ها آماده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان مقاله منتشره در این روزنامه یادآوری می کنند که از مارس 2014، زمانی که ویزا و مسترکارت ا همزمان ز ارائه خدمات به چندین بانک روسی خودداری کردند، مسکو تمام تلاش خود را کرده است تا سیستم کارت پرداخت ملی را در حالت عادی قرار دهد: به ویژه، بازاریابی موفقی انجام داده است و از جمله برنامه پاداش نقدی به استفاده کنندگان را اجرا کرده و پرداخت ها به کارمندان دولت را از طریق سیستم خود انجام داد.
افزایش ارزش روبل روسیه در اوج تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
افزایش ارزش روبل روسیه در اوج تحریم ها
در سال 2017، قانونی در روسیه تصویب شد که بر اساس آن بانک‌هایی که حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت مانند معلمان و پرسنل نظامی را پرداخت می‌کنند، موظف می‌شود که این وجوه را از طریق کارت‌های میر منتقل کنند. استفاده از کارت های میر به طور چشمگیری افزایش یافته است: در پایان سال 2020، صدور کارت از حدود دو میلیون در سال 2016 به 95 میلیون افزایش یافت. طبق قانون همچنین الزام پذیرش میر در پایانه های تجاری را برقرار کرده است.
اکنون اقدامات کشورهای غربی تنها باعث افزایش تقاضا برای کارت های میر در بین روس ها پس از قطعی نهایی روابط روسیه با ویزا و مسترکارت شده است.
صدور کارت "میر" در هفته‌های اخیر پس از خروج کارت های بانکی بزرگ خارجی افزایش یافته است. بانک روسی روس بانک اعلام کرد تقاضا برای کارت‌های نقدی فعال در شبکه میر بین ژانویه تا مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.
خوانندگان روزنامه وال استریت ژورنال متفق القول بودند که سیستم تحریم های غربی آن اثر مطلوب را که در واشنگتن و بروکسل انتظار می رفت، ندارد.
بایرون کینگ نوشت: "ایالات متحده بیش از حد از تحریم ها استفاده می کند. آنها ناکارآمد هستند. در همین حال، غرب با بالا بردن قیمت مواد غذایی و انرژی برای همه... در غرب، روسیه را از تجارت جهانی خارج کرده است."
هیث اندرسون مطمئن است: "به همین دلیل است که من همیشه به تحریم ها به عنوان یک عامل بازدارنده واقعی می خندم. به نظر شما چگونه ایران و سایر کشورها هنوز تحت چنین سیستم شکست خورده ای کار می کنند؟ چین اکنون به همراه هند و نیمی از آسیا به همه می خندد."
اندرو تیل گفت: "نیاز مادر اختراع است"، همانطور که آنها می گویند... ما فقط به آنها کمک می کنیم توانایی های خود را در داخل توسعه دهند.
ناتان گومز می نویسد: "اتحادیه اروپا دارایی های روسیه را مسدود می کند؟ بیایید ببینیم وقتی پوتین شیرهای گاز را مسدود می کند اگر به روبل پرداخت نکنند، آنها چه می کنند."
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала