بدینگفیلد از زمان احتمالی ملاقات پوتین و بایدن خبر داد

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر بدینگفیلد از زمان احتمالی ملاقات پوتین و بایدن خبر داد
بدینگفیلد از زمان احتمالی ملاقات پوتین و بایدن خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
مدیر ارتباطات کاخ سفید اعلام کرد: دیدار بین روسای روسیه و آمریکا تنها پس از تنش زدایی در اوکراین امکان پذیر است.
کیت بدینگفیلد مدیر ارتباطات کاخ سفید روز سه شنبه در یک نشست توجیهی برای خبرنگاران بیان کرد: واشنگتن از این واقعیت ناشی می شود که برگزاری دیدار بین جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه، تنها در صورت کاهش شدید تنش در اوکراین و نشان دادن تمایل مسکو برای همکاری دیپلماتیک امکان پذیر است.
او در پاسخ به این سوال که آیا رهبر آمریکا آماده دیدار با رئیس جمهور روسیه است، گفت: فکر می‌کنم او [بایدن] کاملاً واضح گفت که این بستگی به آنچه آقای پوتین می‌خواهد درباره آن صحبت کند، دارد. من شرایطی را برای گفتگو بین رئیس‌ جمهور بایدن و پوتین تعیین نمی‌کنم.
بدینگفیلد افزود: رئیس‌ جمهور بایدن به صراحت گفته است که کاهش تنش ملموس از سوی روسیه و تعهد واضح و صادقانه به تعامل دیپلماتیک قبل از انجام چنین گفتگویی لازم است.
بایدن روز دوشنبه گفت که احتمال دیدار رو در رو جدید با پوتین را رد نمی کند. رهبر آمریکا خاطرنشان کرد که چشم انداز سازماندهی مذاکرات احتمالی به دستور کار آنها بستگی دارد.
استفاده بایدن از برگه از پیش آماده شده سوالات درباره پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
استفاده بایدن از برگه از پیش آماده شده سوالات درباره پوتین
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
همانطور که رهبر روسیه در ۱۶ مارس اعلام کرد، سیاست تحریمی غرب علیه مسکو دارای همه نشانه های تجاوز است. پوتین همچنین خاطرنشان کرد که مهار روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала