احتمال افزایش بهای نفت تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه

© Fotolia / AshDesignاحتمال افزایش بهای نفت تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه
احتمال افزایش بهای نفت تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
دبیرکل مجمع بین‌ المللی انرژی با اشاره به تحریم‌ های غرب علیه روسیه به‌ خاطر بحران اوکراین گفت نوسانات بیشتری در راه است و قیمت نفت احتمالاً به ۱۵۰ دلار در هر بشکه می‌ رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اویل پرایس، جوزف مک‌ مانیگل دبیرکل مجمع بین‌ المللی انرژی، بیان داشت: در صورتیکه شرایط عرضه نفت روسیه در بحبوحه تحریم‌ های غربی و دوری خریداران از نفت این کشور بدتر شود، قیمت نفت می‌ تواند به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برسد.
طبق گفته‌ مک‌ مانیگل، حدود۱.۵ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت روسیه تحت تاثیر حمله پوتین به اوکراین قرار گرفته‌ است.
وی گفت احتمالاً ۲ هفته‌ دیگر طول می‌کشد تا مشخص شود چه مقدار از نفت روسیه از بازار خارج شده‌ است.
دبیرکل مجمع بین‌ المللی انرژی تاکید کرد: طی چند ماه آینده شاهد بی‌ثباتی بیشتر و قیمت بالاتر نفت خواهیم بود. نوسانات بیشتری در راه است و قیمت نفت احتمالاً به ۱۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.
وی اضافه کرد نفت ۱۵۰ دلاری موقتی خواهد بود اما همه‌ چیز بستگی به شرایط عرضه نفت روسیه دارد.
مک‌ مانیگل عقیده دارد قیمت بالای نفت تاثیر چندانی بر تقاضای جهانی نگذاشته‌ است. وی تخمین می‌زند تقاضای جهانی برای نفت به ۹۸ درصد سطح قبل‌ از بحران کرونا رسیده باشد اما عرضه نفت ۹۵ درصد از سطح قبل از کرونا را نشان می‌دهد. در حالی‌ که بسیاری تصور می‌کنند فاصله بین عرضه و تقاضا مربوط به اوپک پلاس و عدم توانایی اعضای این گروه برای افزایش تولید می‌شود، اما نیمی از این کمبود عرضه به آمریکا بر می‌گردد. سیاست‌ های کلان و اختلال‌ های ایجاد شده در زنجیره عرضه مانع افزایش تولید نفت آمریکا به سطح قبل‌ از بحران کرونا می‌شود.
تحلیلگران و بانک‌ های سرمایه‌ گذاری هم با پیش‌ بینی مجمع بین‌ المللی انرژی در کاهش عرضه روسیه و احتمال بالا رفتن قیمت نفت تا ۱۵۰ دلار در سال جاری میلادی موافق هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала