شرایط حضوری شدن مدارس در ایران بعد از تعطیلات نوروز

© Photo / IRNAمدرسه در ایران
مدرسه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
بخشنامه حضوری شدن آموزش دانش آموزان از طرف وزارت آموزش و پرورش به استان های ایران ابلاغ شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده کشور، وزارت آموزش و پرورش نحوه ادامه فعالیت مدارس در زمان باقی مانده در سال تحصیلی 1400_1401 را ابلاغ کرد.
تمام فعالیتهای تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس انجام شود.
ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره برداری قرار گیرد.
تاکید بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی و در صورت غیبت غیرموجه آنها مطابق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام شود.
خاطر نشان می شود که دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.
تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و اقناع اولیای دانش‌آموزان از طریق روابط عمومی ادارات کل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن‌های اولیا و مربیان، رسانه‌ها، گروه‌های آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی های شهری به گونه‌ای صورت پذیرد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده‌ها زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود.
انجمن اولیا و مربیان مطابق آیین‌نامه اجرایی در زمینه حمل و نقل و تردد دانش‌آموزان مدارس نسبت به ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کند.هرگونه برداشت وجه از محل پرداخت هزینه سرویس برای مدرسه و یا انجمن اولیا و مربیان و افزایش شهریه دانش آموزان مدارس غیر دولتی ممنوع است.
با توجه به مدت زمان باقیمانده سال تحصیلی ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحدالشکل دانش آموزان نیست، نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش آموزان مطابق آیین نامه اجرایی مدارس از جانب مدیران مدارس الزامی است.
تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی در شاخه فنی و حرفه‌ای و استاندارد آموزش و مهارت در شاخه کاردانش و برنامه‌ریزی برای اجرای درس کارآموزی و کارورزی مورد تاکید است.
استان‌ها، مناطق و مدارسی که عملکرد مناسبی داشته باشند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش‌آموزان چنانچه مواردی از شروع مجدد بیماری و افزایش مبتلایان در مدرسه‌ای مشاهده شد لازم است مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت کووید 19 (ایران من) در اسرع وقت اقدام و مراتب به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت ارجاع شود.
مسئولیت اجرای این بخشنامه برعهده مدیر کل استان بوده و نظارت و ارزیابی دقیق اجرای آن نیز بر عهده معاونت‌ها و بخش‌های مختلف اداره کل، مناطق، شهرستان‌ها و نواحی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала