کشف مولکول موثر در مقابله با کرونا

© Sputnik / Alexey Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر کشف مولکول موثر در مقابله با کرونا
کشف مولکول موثر در مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه کرنل داروی N-0385 را برای مقابله با کووید 19 کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ی منتشر شده در مجله Nature آمده است: دانشمندان دانشگاه کرنل در آمریکا کشف کردند که مولکول N-0385 هنگامی که از طریق بینی اعمال می شود، می تواند ورود ویروس SARS-CoV-2 را به سلول های بدن انسان مسدود کند.
در آزمایش روی موش ها ثابت شد که N-0385 از حیوانات در مقابل عفونت جلوگیری کرده و همچنین روند درمان را طی 12 ساعت پس از بروز ویروس تضمین می کند. نتایج اولیه گویای آن است که دارو از ابتلا به کووید 19 جلوگیری کرده و همچنین سختی بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می دهد.
محققان وزن موش ها را - از آنجایی که کاهش وزن نشانه عفونت است و نشان دهنده خوبی برای بیماری است - و سایر اندازه گیری های بالینی و پاتولوژیک مانند دما و مرگ و میر موش ها را ردیابی کردند و بافت های موش ها را تجزیه و تحلیل کردند تا متوجه شوند که حیوانات چقدر به درمان پاسخ می دهند.
این درمان با طیف وسیع روی موش‌هایی که در سال 2020 در معرض اولین سویه یافت شده در ایالات متحده در ایالت واشنگتن و همچنین سویه دلتا قرار گرفتند، آزمایش شده است، اما در نوع omicron آزمایش نشده است. با این حال، دانشمندان بر این باورند که این دارو در مبارزه با انواع جدید ویروس کرونا موثر باقی خواهد ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала