نرخ دیه کامل در ایران برای سال جدید ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شد +عکس

© Fotolia / ThodonalСудебный молоток и книги
Судебный молоток и книги - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
قوه قضائیه ایران، نرخ دیه کامل برای ماه‌های غیرحرام را ۶۰۰ میلیون تومان تعیین کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه و به موجب ابلاغ غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، قیمت دیه کامل در ماه‌های غیرحرام برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶ میلیارد ریال، معادل ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شد.
با ابلاغ قیمت دیه کامل برای سال ۱۴۰۱ کاربران بسیاری به این موضوع واکنش نشان دادند. کاربرانی عنوان می‌کنند علت بالا رفتن قیمت دیه این است که قیمت و نرخ بیمه‌ها را به همین شکل افزایش دهند اما اگر همه چیز حتی دیه در کشور ایران تحت تاثیر تورم و گرانی‌ست چرا حقوق این مردم با نرخ این تورم یکی نیست؟!
کاربرانی با کنایه به بالا بودن قیمت دیه در ماه‌های غیرحرام سال عنوان می‌کنند می‌توان حدس زد در ماه‌های حرام این قیمت تا ۲۰۰ میلیون بیشتر خواهد بود؛ این کاربران همچنین عنوان می‌کنند یعنی برای کسی که حقوقش زیر ده میلیون است مرده‌اش بیشتر از زنده‌اش کار می‌کند.
تعدادی از کاربران هم با ابراز تاسف بیان می‌کنند که چقدر این دنیا به پیچ و تاب افتاده است که قیمت جان یک انسان از قیمت یک خودرو و یا مسکن کمتر است. جمعی از کاربران نیز معتقدند قیمت بالای دیه حتی می‌تواند تاثیر منفی در جامعه داشته باشد که متعاقبا عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала