واکنش مکرون به سخنان توهین آمیز جو بایدن درباره پوتین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مکرون به سخنان توهین آمیز بایدن درباره پوتین
واکنش مکرون به سخنان توهین آمیز بایدن درباره پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
اشتراک
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به اظهارات اهانت آمیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد و بر لزوم خودداری از تشدید اوضاع کنونی با حرف و یا عمل تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون در اظهاراتی در شبکه تلویزیونی "فرانس 3" در واکنش به اظهارات بایدن گفت: "من فکر می کنم باید به واقعیت ها تکیه کنیم و هر کاری انجام دهیم تا اوضاع از کنترل خارج نشود. من از چنین کلماتی استفاده نمی کنم زیرا همچنان به گفتگو با رئیس جمهور روسیه ادامه می دهم."

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: "ما انتخاب کرده ایم که در درگیری با ابزار نظامی مداخله نکنیم." وی تصریح کرد که ابتدا باید آتش بس حاصل شود و سپس خروج کامل نیروهای روسیه از خاک اوکراین ضروری است. "اگر ما این را می خواهیم، نیازی به تشدید اوضاع با حرف یا عمل نیست."
Председатель Государственной Думы России Вячеслав Володин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
واکنش رئیس دومای روسیه به اظهارات بایدن درباره پوتین


بایدن پیشتر در جریان بازدید از اردوگاه پناهجویان اوکراینی در مرز بین لهستان و اوکراین، بار دیگر اظهارات غیردیپلماتیکی را در خصوص رئیس جمهور روسیه مطرح کرد. این نخستین بار نیست که چنین اظهارات تندی از سوی رئیس جمهور آمریکا در مورد همتای روس خود مطرح می شود.

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала