هشدار سازمان ملل درباره قحطی فاجعه بار

© AP Photo / Amr Nabilفائو
فائو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
اشتراک
سازمان ملل نسبت به خطر قحطی در افغانستان، سوریه و یمن به دلیل بحران اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتمیک، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که به دلیل بحران اوکراین برای تعدادی از کشورها خطر "قحطی فاجعه بار" وجود دارد. کارشناسان همچنین از افزایش قیمت محصولات غذایی اساسی در سراسر جهان خبر دادند.
لوکا روسو، تحلیل‌گر ارشد اطلاعات امنیت غذایی و رئیس تیم مدیریت اضطراری و تاب آوری فائو، گفت: خطر قحطی در افغانستان، سوریه، یمن و همچنین چندین کشور در ساحل و شاخ آفریقا وجود دارد.
روسو همچنین درباره بیانیه برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) که سال 2022 را سال قحطی فاجعه بار اعلام کرد، اظهار نظر کرد. این سازمان هشدار داد که این مشکل، 44 میلیون نفر را در 38 کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد. نماینده فائو این ارزیابی را تایید کرد.
ارزیابی‌های برنامه جهانی غذا سازمان ملل احتمالاً وضعیت برخی کشورها را حتی قبل از آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، توصیف می‌کند. جمعیت آنها یک قدم با گرسنگی فاصله دارد. این نگرانی جدی وجود دارد که وضعیت در این کشورها به طور جدی در نتیجه بحران اوکراین بدتر شود.
بیست کشور جهان در آستانه قحطی و گرسنگی گسترده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
بیست کشور جهان در آستانه قحطی و گرسنگی گسترده
این کارشناس خطرات احتمالی افزایش قیمت جهانی غذا، افزایش هزینه سوخت و کود و ارسال کمک های بشردوستانه به اوکراین را تشریح کرد. وی یادآور شد که از 47 میلیون کودک در سراسر جهان که از سوءتغذیه رنج می برند، 15.8 میلیون از آنها در کشورهایی با بحران غذایی زندگی می کنند.
پیش از این، یوجنیو داکرما، تحلیلگر سازمان ملل، یک "فاجعه غذایی" را برای برخی از کشورها پیش بینی کرده بود. او کمبود غلات در شمال آفریقا به دلیل بحران اوکراین را پیش بینی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала