اقامت ایرانی ها در ترکیه محدود می شود

© Fotolia / Tolgaildunاقامت-ایرانی-ها-در-ترکیه-محدود-می-شود
اقامت-ایرانی-ها-در-ترکیه-محدود-می-شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
ترکیه با اجرایی کردن یک قانون جدید، دریافت اقامت توریستی همچنین امکان تمدید آن برای شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران محدود خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس اعلام مقامات ترکیه با اجرایی کردن یک قانون جدید، دریافت اقامت توریستی همچنین امکان تمدید آن برای شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران محدود خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ترکیه این قانون را که به قانون "اتباع خارجی و حفاظت بین‌المللی" معروف است برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ وضع کرد و طبق آن تصمیم گرفته شد که تسهیلات تمدید ویزای توریستی به جز برای شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، روسیه و چین از یکم ژانویه ۲۰۲۰ به بعد بیش از یک سال تمدید نشود.
هرچند که دولت ترکیه این محدودیت‌ها را که شامل شهروندان ایرانی نیز می‌شد، به دلیل آغاز شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی وهوایی به حالت تعلیق درآورده بود.
فاتح چایاباتماز، نماینده انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه موسیاد، گفته است بر طبق اطلاعات این نهاد از زمان اجرای این قانون "از ۱۰ مورد تقاضا برای تمدید اقامت موقت توریستی ۹ مورد پذیرفته‌ نمی‌شود.
یک کارشناس امور مهاجرتی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است بر اساس آمار سازمان اداره امور مهاجرت ترکیه حدود ۱۱۵ هزار ایرانی با ویزای اقامت در ترکیه زندگی می‌کنند که "حدود ۱۰ هزار نفر از این افراد اقامت دانشجویی، ۴ هزار نفر اقامت خانواده و تقریبا ۹۵ هزار نفر اقامت موقت دارند که از بین‌ آن‌ها ۸۰ هزار نفر با اقامت توریستی در ترکیه زندگی می‌کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала