آمار وحشتناک تصادفات جاده ای در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / تصادف خودروی پراید
تصادف خودروی پراید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
رئیس پلیس راهور ناجا: به طور متوسط هر ساعت 2 فوتی و 29 مجروح در جاده های کشور ثبت می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هر ساعت 2 فوتی و 29 مجروح در جاده‌های کشور ثبت می‌شود. 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتر شهرها اتفاق می‌افتد، 431 نفر در طرح نوروزی پلیس فوت کردند و بیش از 8 هزار نفر مجروح و مصدوم شدند.
وی اظهار داشت: 54 میلیون راننده دارای گواهینامه و 38 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که 35 درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است. 80 درصد ناوگان عمومی کشور فرسوده است. در کشور 12 میلیون موتورسیکلت داریم که 10 میلیون 500 هزار آن فرسوده است، بخشی از این فرسودگی به تحریم‌ها و بخشی به مدیریت برمی‌گردد.
Полицейские машины на одной из улиц Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
رئیس پلیس راهور ناجا: شش ماشین پلیس در البرز با آب کار می‌کنند
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات راهور در بخش تصادفات است گفت: 30 سازمان در تصادفات نقش دارند اما 8 سازمان از جمله پلیس راهور، امداد و نجات، اورژانس، بیمارستان‌ها و هلال‌احمر نقش اساسی دارند. وی با اشاره به اینکه مدیریت، قوانین و مقررات، عامل انسانی، راه و مسیر در تصادفات 5 عامل اصلی است بیان کرد: خسارت‌های ناشی از تصادفات 8 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص می‌دهد یعنی مبلغی حدود 5.3 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند و حدود 9 تا 11 درصد بودجه کشور صرف تصادفات می‌شود.
هادیانفر با اشاره به اینکه در سال گذشته 17 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند ادامه داد: در سال گذشته 360 هزار نفر مجروح شدند که از این تعداد 15 تا 25 درصد معلول و قطع نخاع شدند؛ خسارت در حوزه تصادفات از نظر مادی و معنوی بسیار زیاد است.
وی با انتقاد از اینکه در صنعت خودرو اصلاً وضعیت خوبی نداریم، بیان کرد: ما خودرو ملی نداریم، خودرو چینی داریم اگر خودرو ملی داشتیم نباید با بالا رفتن قیمت دلار خودرو در کشور بالا برود، اگر خودروسازها ایمنی و کیفیت خودرو را بالا نبرند، جلوی شماره‌گذاری خودرو گرفته می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала