مکرون پس از حملات لفظی بایدن به پوتین نسبت به تشدید تنش با کلام یا عمل هشدار داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون پس از حملات لفظی بایدن به پوتین نسبت به تشدید تنش با کلام یا عمل هشدار داد
مکرون پس از حملات لفظی بایدن به پوتین نسبت به تشدید تنش با کلام یا عمل هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
هفته گذشته، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، اظهارات اخیر جو بایدن "جنایتکار جنگی" در مورد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را غیرقابل قبول خواند و افزود که رهبر کشوری که کشورهای دیگر را بمباران کرده و هزاران نفر را کشته است، حق ندارد چنین سخنانی را بیان کند.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه، گفته است که از به زبان آوردن چنین الفاظ خشنی که اخیراً توسط جو بایدن در مورد ولادیمیر پوتین، همتای روس خود استفاده شده، خودداری خواهد کرد.
مکرون روز یکشنبه با اشاره به جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، که روز شنبه پوتین را "قصاب" خواند و سپس گفت رئیس‌ جمهور روسیه "نمی‌ تواند در کنار مقامات بماند" گفت: من از این کلمات استفاده نمی‌ کنم.
رئیس‌ جمهور فرانسه همچنین با اشاره به عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین گفت که وظیفه خود را این می‌ داند که "ابتدا به آتش‌ بس و سپس خروج کامل نیروهای [روسی] از اوکراین از طریق کانال‌ های دیپلماتیک دست یابد.

اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، نمی‌توانیم اوضاع را نه در گفتار و نه در عمل تشدید کنیم و در آینده نزدیک دوباره با پوتین تماس خواهم گرفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران
امانوئل مکرون
رئیس‌ جمهور فرانسه
مکرون پس از آن صحبت کرد که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که اظهارات بایدن در حال تبدیل شدن به توهین شخصی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.
چهارشنبه گذشته، در پاسخ به این سوال که آیا پوتین را "جنایتکار جنگی" خطاب می کند، بایدن ابتدا پاسخ منفی داد، اما پس از یک مکث نظرش تغییر کرد. در رویدادی دیگری در هفته گذشته، رئیس جمهور آمریکا از این که رئیس جمهور روسیه را "دیکتاتور خونین" و "اوباش خالص" خطاب کند، ابایی نداشت. پسکوف این اظهارات را برای رئیس جمهور کشوری غیرقابل قبول و نابخشودنی خواند که با بمب های خود جان صدها هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала