راگوزین: روسیه می تواند روی برنامه مریخ با جمهوری خلق چین یا کشورهای حوزه خلیج فارس کار کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiراگوزین: روسیه می تواند روی برنامه مریخ با جمهوری خلق چین یا کشورهای حوزه خلیج فارس کار کند.
راگوزین: روسیه می تواند روی برنامه مریخ با جمهوری خلق چین یا کشورهای حوزه خلیج فارس کار کند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
رئیس روسکاسموس: نمی توانیم چشمان خود را بر اقدامات خصمانه آمریکایی ها ببندیم.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری راگوزین، رئیس روسکاسموس روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ایالات متحده می خواهد به همکاری با روسیه در برنامه ایستگاه فضایی بین المللی ادامه دهد، اما روسکاسموس نمی تواند چشمان خود را بر اقدامات خصمانه آمریکایی ها ببندد.
وی در مراسم بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگرد فوت یوری گاگارین گفت: طرف آمریکایی به شدت بر تمایل به ادامه همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی تاکید می کند.
روس کاسموس هک کردن مرکز کنترل توسط هکرها را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
روس کاسموس هک کردن مرکز کنترل توسط هکرها را تکذیب کرد
وی توضیح داد که کارمندان صنایع موشکی و فضایی روسیه علاوه بر کار حرفه ای، موقعیت مدنی نیز دارند. راگوزین یادآور شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، سخنرانی خود را کنترل نمی کند و شروع به توهین مستقیم به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می کند. او گفت که در عین حال، ایالات متحده مهمات و شبه نظامیان و همچنین آموزش نازی ها را در خاک اوکراین انجام می دهد.
مدیر عامل شرکت دولتی گفت: "آیا باید وانمود کنم که هیچ اتفاقی نمی افتد و همه چیز در فضا آرام است؟ من نمی توانم این کار را انجام دهم."
رئیس روسکاسموس همچنین گفت: پس از امتناع اروپایی ها از شرکت در برنامه ExoMars-2022، روسیه می تواند با شرکای خود از چین یا کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری کند.
وی ادامه داد: "خودمان یا با شریک دیگری که در حال بحث است... من این احتمال را رد نمی کنم که به جای اروپایی ها شریک دیگری داشته باشیم، یک کشور از خلیج فارس یا چین باشد".
راگوزین توضیح داد که روسیه تمام فناوری‌های لازم برای سازماندهی مستقل مأموریت به مریخ را دارد: تنها سؤال این است که آیا این پروژه قادر به تامین مالی خواهد بود یا ما به یک سرمایه‌گذار نیاز داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала