امیرعبداللهیان: فقدان تصمیم آمریکا در مورد تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد که برجام به نتیجه برسد

© Sputnikحسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم هایی که به انتفاع اقتصادی مردم ایران گره خورده، در حال حاضر مانع دستیابی به نتایج نهایی در مذاکرات توافق هسته ای شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی و دیدار با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران به تهران سفر کرده است، ملاقات کوتاهی نیز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران داشت.
در این دیدار، آخرین وضعیت گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مذاکره‌کننده ارشد ایران با یادآوری جدیت و عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق در وین، تأکید کرد در صورتی که طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشد می‌توان به توافق دست یافت.
امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های جوزب بورل و انریکه مورا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت در مذاکرات وین حضور یافته و برای رسیدن به توافق، ابتکارات لازم را ارائه کرده است، تصریح کرد که طرف‌های دیگر به ویژه دولت آمریکا باید جهت حل و فصل موضوعات باقی‌مانده رویکردی واقع بینانه اتخاذ نمایند.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم هایی که به انتفاع اقتصادی مردم ایران گره خورده، مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم ها اولویت اساسی است.
در این دیدار انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات و ارزیابی خود در ارتباط با مسیر پیش رو پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала