کشف و خنثی سازی یک شی شبیه مین در تنگه بسفر

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Большой противолодочный корабль Тихоокеанского флота РФ "Адмирал Трибуц", 2017
Большой противолодочный корабль Тихоокеанского флота РФ Адмирал Трибуц, 2017 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه از خنثی سازی یک شی مین مانند در تنگه "بسفر" خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقداماتی برای خنثی کردن این شی در تنگه "بسفر" که شبیه مین است، صورت داده است.
روزنامه ترکیه ای "استار" نوشت: حرکت یک جسم خارجی در ورودی تنگه "بسفر" مشاهده می شود. فرماندهی گارد ساحلی پس از مشاهده شئ خارجی شبیه مین توسط ماهیگیران، وارد عمل شد.
سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ارتش اوکراین پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، حدود 420 مین را در مسیرهای بندر اودسا، اوچاکوف، چرنومورسک و یوژنی نصب کرده است. این سرویس از احتمال حرکت مین های خارج شده از مسیر به سمت تنگه بسفر و در ادامه به دریاهای حوزه مدیترانه خبر داد. روزنامه حریت پیشتر گزارش داد که نیروی دریایی ترکیه از کشتی‌ها خواسته است تا مین‌های در حال حرکت را در پی گزارش سرویس امنیت فدرال روسیه ردیابی کنند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به نوبه خود گفت که وزارت دفاع این کشور اقدامات لازم را در رابطه با اطلاعات مربوط به مین های متحرک در دریای سیاه انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала