افزایش استقبال از فرایند تبدیل جسد انسان پس از مرگ به کود +عکس

© Depositphotos.com / sudok1Каталка с пациентом в больничном коридоре
Каталка с пациентом в больничном коридоре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
تبدیل جسد به کمپوست راه‌حل سازگار با محیط زیست برای افرادی است که به دنبال سبز ماندن حتی پس از پایان زندگی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، دفن، سوزاندن و مومیایی کردن رایج‌ترین روش‌های تشییع جنازه به شمار می‌رود. اکنون اما چندی است که یک روش جدید به نام "کمپوست‌سازی از جسد" در ایالات متحده به طور فزایند‌ه‌ای بیش از پیش محبوب شده است. این فرآیند که اصطلاحا "زمینی‌سازی" نام دارد، یک راه حل سازگار با محیط زیست برای افرادی است که به دنبال سبز ماندن حتی پس از پایان زندگی هستند.
سرویس تبدیل جسد به کمپوست نخستین‌بار توسط یک شرکت ارائه خدمات تشییع جنازه در آمریکا به نام "بازگشت به خانه" (Return Home) راه‌اندازی شده است. واشنگتن اخیراً نخستین ایالت در این کشور نام گرفت که این شکل منحصر به فرد از خدمات تشییع را قانونی کرده است. در این روش اجساد را در ظروف دربسته قرار می‌دهند و دور آن را با مخلوط حجیمی از یونجه و خاک اره پر می‌کنند. این مواد آلی گرمای حاصل از فساد و تخمیر بدن را به طور طبیعی حفظ کرده و از هزینه زیاد سوخت فسیلی در کوره‌سوزی‌های معمولی جلوگیری می‌کنند و حدود ۹۰ درصد پاک‌تر آن فرآیند عمل می‌کند.
این عمل در حال حاضر تنها در سه ایالت کلرادو، اورگان و واشنگتن آمریکا قانونی به شمار می‌رود. با این حال با افزایش روزافزون مردمی که به دنبال سبز ماندن پس از مرگ هستند، سایر ایالت‌های آمریکا نیز رفته رفته قصد دارند مجوز چنین روش تدفینی را صادر کنند.
کاربران بسیاری از این خبر خوشحال هستند و عنوان می‌کنند آرزو دارند پس از مرگشان به این شکل به طبیعت برگردند. این کاربران امیدوارند این اتفاق در کشور آنها نیز قانونی شود. غالب کاربران این روش دفن اجساد انسانی را بهتر، پاک‌تر و مفید برای طبیعت و محیط زیست می‌دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала