ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

© Photo / IRNAادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن
ادامه حملات هوایی  ائتلاف سعودی به یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
منابع خبری بامداد امروز شنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی مناطقی در استان الحدیده یمن را بمباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بندر الصیلف الحدیده را هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی همچنین در چند نوبت، مخازن سوخت و نیروگاه برق الحدیده را بمباران کردند.
پیش تر ائتلاف سعودی اعلام کرده بود که به اهدافی در استان الحدیده حمله خواهد کرد.
افزایش بهای نفت در جهان به دنبال حملات نیروهای یمنی به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
افزایش بهای نفت در جهان به دنبال حملات نیروهای یمنی به عربستان
همچنین منابع نظامی در یمن گزارش دادند، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کرده است.
در یمن از سال 2011 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی و عملیات خود علیه انصارالله را آغاز کرد. ایران از حوثی ها که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала