گزارش و تحلیل

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت امور خارجه ایران
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
دکتر امیرعبداللهیان روابط جمهوری اسلامی ایران با بلژیک را هم از نظر مناسبات دوجانبه و هم از نظر حضور نهادهای اروپایی و بین المللی در این کشور مهم ارزیابی کرد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران دکتر امیر عبداللهیان و خانم صوفیا ویلمز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در یک گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه طرفین، گفتگو و بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.
اتحادیه اروپا استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اتحادیه اروپا استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی را تصویب کرد
دکتر امیرعبداللهیان روابط جمهوری اسلامی ایران با بلژیک را هم از نظر مناسبات دوجانبه و هم از نظر حضور نهادهای اروپایی و بین المللی در این کشور مهم ارزیابی کرد و روابط خوب و توام با احترام دو کشور در زمینه های مختلف را مثبت ارزیابی کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع مذاکرات وین اشاره کرد و با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته در این مذاکرات تصریح کرد، حل یکی دو موضوع باقی مانده نیازمند تصمیم ایالات متحده است که از طریق نماينده اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.
وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این گفتگوی تلفنی به همکاری های پارلمانی و برخی از معاهدات دوجانبه اشاره کرد و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات اقتصادی و حل برخی از مسائل موجود با اهمیت خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала