نشست پنج جانبه وزیران خارجه آمریکا، امارات، مراکش، بحرین و اسرائیل در تل آویو

CC0 / Pixabay / افتتاح سفارت امارات در اسرائیل
افتتاح سفارت امارات در اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه، میزبان وزیران خارجه آمریکا، امارات متحده عربی، مراکش و بحرین است. وزیر خارجه اسرائیل، این نشست پنج‌جانبه را "تاریخی" خوانده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با تل آویو برای عادی‌سازی روابط توافق کردند؛ توافقی که با میانجی‌گری دولت ترامپ و تحت عنوان "توافق ابراهیم" حاصل شد.
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
تهدید ویدئویی جالب اسرائیل از سوی کانال منتسب به سپاه
وزیر خارجه آمریکا که به اروپا سفر کرده است، در ادامه سفر خود به اسرائیل، کرانه باختری، مراکش و الجزایر هم خواهد رفت. او در مراکش با ولیعهد ابوظبی نیز دیدار می‌کند.
بلینکن در دیدارهای خود بر تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل تاکید می‌کند و در عین حال درباره نیاز به حفظ امکان اجرای راه‌حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل و فلسطینیان مذاکره خواهد کرد. او که همراه جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برای گفت‌وگو با سایر متحدان آمریکا درباره مقابله با تهاجم روسیه به اروپا رفته است، در اسرائیل نیز در همین ارتباط رایزنی خواهد کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن به همه کشورها یادآور خواهد شد که ایالات متحده در قبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در کنار دولت و مردم اوکراین ایستاده‌ است.
آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای با ایران دیگر محور گفت‌وگوهای او با مقام‌های اسرائیلی خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала