قرص ضد بارداری برای مردان با اثربخشی ۹۹ درصدی روی موش‌ها +عکس

© Fotolia / Kaspars Grinvaldsدوران 17 ماهه بارداری یک زن چینی
دوران 17 ماهه بارداری یک زن چینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
محققان ترکیبی به ‌نام YCT529 را به مدت چهار هفته به صورت خوراکی روی موش‌های نر تجویز کردند که تولید اسپرم را به شدت کاهش داده و ۹۹ درصد در جلوگیری از بارداری موثر بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز فارسی، گروهی از دانشمندان روز چهارشنبه ۲۳ مارس اعلام کردند که یک قرص ضد بارداری مردانه تولید کرده‌اند که ۹۹ درصد در موش‌ها بدون ایجاد عوارض جانبی مؤثربوده و احتمالا می‌تواند تا پایان سال جاری وارد آزمایش‌های انسانی شود.
از زمانی که قرص ضد بارداری زنانه برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ تایید شد، محققان به تولید یک قرص مشابه مردانه نیز علاقمند شدند، دکتر عبدالله النعمان فارغ‌التحصیل دانشگاه مینه‌سوتا که در این تحقیق مشارکت دارد می‌گوید: "مطالعات متعدد نشان داده که مردان نیز علاقمند به سهیم شدن مسئولیت کنترل بارداری با همسر خود هستند اما تاکنون تنها دو گزینه مؤثر وجود داشته است: کاندوم یا وازکتومی."
در تلاش‌های قبلی برای تولید قرص ضدبارداری مردانه، سعی در الهام و تقلید از قرص زنانه با تاثیر بر هورمون مردانه تستوسترون بود. اما تست‌ها و آزمایش‌های بر روی این قرص‌ها نشان از عوارض جانبی همچون افزایش وزن، افسردگی و افزایش سطح کلسترول داشت. همچنین قرص زنانه عوارض جانبی مانند افزایش خطر لخته شدن خون نیز ایجاد می‌کند.
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند در دو سال گذشته که خبر قرص ضد بارداری برای مردان منتشر شد و نخستین فاز مطالعات بالینی را با موفقیت طی کرد منتظر هستند که این قرص‌ها به بازار عرضه شوند. این کاربران ابراز امیدواری از موثر بودن این قرص‌‌‌‌ها، به سهیم بودن مردان در پیشگیری از بارداری نیز اشاره می‌کنند. کاربرانی اما مخالف این قرص هستند و عنوان می‌کنند بدون شک مصرف این قرص‌ها در روحیه مردان و عصبی شدن آنها تاثیر خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала