سلاح طبیعی قدرتمند برای درمان کووید

© Photo / pixabayBroccoli
Broccoli - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
محققان مرکز کودکان جانز هاپکینز کشف کرده‌اند که از یک ماده شیمیایی به دست آمده از ترکیب موجود در کلم بروکلی می‌توان علیه کووید استفاده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که ویروس کرونا همچنان به جهش خود ادامه می دهد و برخی از انواع آن ممکن است خفیف تر از سایرین باشند، مهم است که به یاد داشته باشیم که این ویروس جان بیش از شش میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است. در حالی که برخی از افراد فقط بیماری خفیف را تجربه می کنند، برخی دیگر ممکن است با بیماری شدید دست و پنجه نرم کنند یا از عواقب طولانی مدت رنج ببرند.
دانشمندان و محققان توانسته اند درمان های موثری را برای کووید بیابند و شناسایی کنند. یکی از بزرگترین دستاوردها از این دست، معرفی سریع واکسن کووید بوده است. با این حال، جامعه علمی به تحقیق در مورد ویروس و انواع جدید آن با ظهور آنها ادامه می دهد.
اکنون، محققان مرکز کودکان جانز هاپکینز کشف کرده‌اند که از یک ماده شیمیایی به دست آمده از ترکیب موجود در کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی می‌توان علیه کووید و حتی اومیکرون استفاده کرد.
 اگر هر روز آب کلم بنوشید برای بدن چه اتفاقی می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2020
اگر هر روز آب کلم بنوشید برای بدن چه اتفاقی می افتد
این فیتوکمیکال علاوه بر اینکه به دلیل اثرات ضد سرطانی خود شناخته شده است، می تواند از تکثیر SARS-CoV-2 نیز جلوگیری کند. مطالعه‌ای روی موش‌ها و سلول‌های رشد یافته در آزمایشگاه نشان داد که سولفورافان "ممکن است به پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از ویروس‌های خاص از جمله کووید-۱۹ کمک کند".
پیش ساز طبیعی این ماده شیمیایی به وفور در این سبزیجات یافت می شود: کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ. محققان دریافتند که غلظت‌های میکرومولاری کم این ماده شیمیایی می‌تواند تکثیر شش سویه SARS-CoV-2 را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала