بایدن:روس ها دشمن ایالات متحده نیستند

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن نتوانست نام نخست وزیر استرالیا را به خاطر آورد + ویدئو
بایدن نتوانست نام نخست وزیر استرالیا را به خاطر آورد + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
به گفته رئیس کاخ سفید، نیروهای آمریکایی نه برای درگیری با روسیه، بلکه برای محافظت از ناتو در اروپا حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در لهستان گفت: "من همیشه مستقیماً و صادقانه با شما مردم روسیه صحبت کرده ام. اگر می توانید گوش کنید، بگذارید این را بگویم: شما مردم روسیه دشمنان ما نیستید.
به گفته رئیس کاخ سفید، نیروهای آمریکایی نه برای درگیری با روسیه، بلکه برای محافظت از ناتو در اروپا حضور دارند.
بایدن گفت: "همانطور که من فهماندم، نیروهای ما در اروپا نباید درگیر درگیری با نیروهای روسیه شوند. نیروهای آمریکایی برای محافظت از متحدان ناتو اینجا هستند."
Рамзан Кадыров на заседании парламента Чеченской республики - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
قدیروف آمریکا را خون آشام اقتصادی خواند
بایدن یک بار دیگر ماده پنجم منشور ناتو را یادآور شد که قبلا آن را "یک تعهد مقدس" خوانده بود.
وی در ادامه افزود: "حتی به آن فکر نکنید. حتی یک اینچ از خاک ناتو. ما طبق ماده 5 منشور ناتو، یک تعهد مقدس داریم که از هر وجب از خاک ناتو با حداکثر توانایی های جمعی خود محافظت کنیم".
وی همچنین تاکید کرد که ادعاهای ناتو برای بی‌ثبات کردن روسیه صحت ندارد، این یک اتحاد کاملاً دفاعی است.
بایدن گفت: "کرملین مایل است گسترش ناتو را به عنوان یک پروژه امپریالیستی با هدف بی ثبات کردن روسیه معرفی کند. هیچ کدام از اینها درست نیست. ناتو یک اتحاد کاملاً دفاعی است".
گفتگوی سفیر ایران در مسکو با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
گفتگوی سفیر ایران در مسکو با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала