آیا سرعت اینترنت در ایران افزایش خواهد یافت؟

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اختلال دوباره در کار شبکه اینترنت همراه در ایران
اختلال دوباره در کار شبکه اینترنت همراه در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران: در تلاش هستیم سرعت اینترنت را چند برابر افزایش دهیم و تا پایان سال مردم شاهد این افزایش سرعت خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات ایران اظهار داشت که از ابتدای آغاز به کار مسئولیت در وزارت ارتباطات پروژه شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی دنبال شده و این پروژه، پروژه بسیار پیشرفته‌ای بوده که حتی در کشور‌های اروپایی هم تازه شروع شده است.
وی در ادامه افزود: "زیرساخت‌های ارتباطی ایران به خصوص اینترنت ثابت در ۱۰ سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های خوبی روبرو نبوده است. پروژه اف. تی. تی. اچ و فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه کلید زده خواهد شد و حتی هم اکنون در شهرستان اسلام آبادغرب در حال اجرا است.
می دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
چگونه در ایران تعرفه‌های اینترنت اصلاح خواهد شد؟
به دنبال یک شبکه پرسرعت و با کیفیت اینترنت در کشور برای مردم هستیم و تا زمانی که زمینه این کار فراهم نشده و نیاز به رسانه‌های خارجی وجود دارد مانع استفاده مردم نخواهیم بود".
به گفته زارع پور تنها ۱۰ کشور در دنیا وجود دارد که هم ماهواره بسازد و هم با پرتابگر خود ماهواره را به فضا پرتاب کند و فناوری پرتابگر بسیار فناوری پیچیده‌ای است و طبق دستور رئیس جمهور در آینده به پرتاب در مدار ۳۶ هزار کیلومتری که غایت هدف است دست خواهیم یافت و تنها چهار کشور در دنیا به این مسئله دست یافته‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала