بایدن اجازه مداخله ناتو در اوضاع اوکراین را صادر کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم
بایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر روسیه تصمیم به استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین بگیرد، ایالات متحده و متحدانش در ناتو "پاسخ" خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر روسیه تصمیم به استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین بگیرد، ایالات متحده و متحدانش در ناتو "پاسخ" خواهند داد.
بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، که در آنجا نشست فوق العاده ناتو در حال برگزاری بود، گفت: "ماهیت پاسخ ما به ماهیت کاربرد سلاح بستگی خواهد داشت".
بایدن پیشتر گفته بود که مقامات روسیه، آمریکا و اوکراین را به داشتن تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی متهم می کنند، زیرا خود آنها امکان استفاده از آن‌ها را بررسی می کنند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه این اظهارات را کنایه های بدخواهانه خواند. او تاکید کرد که "ما هیچ یک از این سلاح ها را نداریم".
 پوتین و بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
گزارش و تحلیل
نگفتم با پوتین شطرنج بازی نکنید آخرش می بازید؟
در عین حال، پنتاگون در این هفته خاطرنشان کرد که آنها اطلاعاتی در دست ندارند که نشان دهد روسیه از این نوع تسلیحات استفاده خواهد کرد.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала