مناطق دارای پاک ترین هوا در جهان شناسایی شدند

© REUTERS / Lucas Jacksonجزایر ویرجین ایالات متحده
جزایر ویرجین ایالات متحده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
جزایر ویرجین ایالات متحده، کالدونیای جدید و پورتوریکو به عنوان پاک ترین مناطق جهان معرفی شدند. این خبر توسط شبکه تلویزیونی CNBC با استناد به مطالعه ای توسط سازنده سوئیسی سیستم های تصفیه هوا IQAir منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان شرکت کننده در این مطالعه آلودگی هوا ناشی از میکروذرات PM 2.5 ، ناشی از احتراق سوخت های فسیلی و فعالیت های کشاورزی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که می تواند باعث بروز بیماری های تنفسی، حملات قلبی، سکته مغزی و همچنین سرطان شود.
هشدار زرد هواشناسی تهران بخاطر کاهش کیفیت هوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
هشدار زرد هواشناسی تهران بخاطر کاهش کیفیت هوا
در نتیجه این جزیه و تحلیل، مشخص شد که هیچ یک از 117 کشور مورد مطالعه، برخلاف سه منطقه جزایر ویرجین ایالات متحده، قلمرو فرادریایی فرانسه کالدونیای جدید و پورتوریکو، استانداردهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) را برآورده نمی کنند. جمهوری دماغه سبز و جزیره سابا در دریای کارائیب در مکان های چهارم و پنجم قرار دارند. پایتخت سرزمین نومیا، شارلوت آمالی، سان خوان و همچنین کانبرا و سنت جورج تمیزترین شهرها در جهان شناخته شدند.
شهرهای آسیای مرکزی و جنوبی بدترین شهرها و بنگلادش، چاد، پاکستان، تاجیکستان و هند بدترین کشورها از نظر کیفیت هوا شناخته شدند. دهلی نو، داکا، نجامنا، شهردوشنبه و مسقط آلوده ترین شهرها اعلام گردیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала