واکنش آمریکا به پرتاب موشک از سوی کره شمالی

© AP Photo / Ahn Young-joonواکنش آمریکا به پرتاب موشک از سوی کره شمالی
واکنش آمریکا به پرتاب موشک از سوی کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه آرام (INDOPACOM)،اعلام کرد ارتش ایالات متحده از پرتاب موشک از سوی کره شمالی آگاه است، چنین اقدامات پیونگ یانگ را محکوم می کند و در حال رایزنی در این زمینه با کره جنوبی، ژاپن و سایر متحدان خود است.
به گزارش اسپوتنیک، آمریکا پرتاب موشک کره شمالی را خطری برای خاک این کشور و ارتش آمریکا و همچنین کشورهای همپیمان خود نمی داند.
در بیانیه فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه آمده است:" ما از پرتاب امروز موشک بالستیک کره شمالی آگاه هستیم و در حال رایزنی نزدیک با کره جنوبی، ژاپن و سایر متحدان و شرکا هستیم. ایالات متحده این اقدامات را محکوم می کند و از کره شمالی می خواهد که از اقدامات بی ثبات کننده بیشتر خودداری کند. اگرچه ما ارزیابی کردیم که این رویداد تهدید مستقیم برای ارتش و خاک آمریکا یا متحدان ما نیست، به نظارت شدید بر اوضاع ادامه خواهیم داد".
کره شمالی امروز پنجشنبه یک پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک کرد که احتمال دادند یک موشک بالستیک دوربرد باشد.
اعلام شده که این پرتابه در داخل منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در نزدیکی آب های استان آئوموری سقوط کرده است. دیرتر خاطرنشان شد که این پرتابه به احتمال زیاد موشک بالستیک قاره پیمای "هواسونگ – 17" کره شمالی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала