عواقب پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل برای کشورهای اروپایی

© Sputnik / Ilja Pitalevمذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب
مذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
یک اقتصاددان اعلام داشت که تسویه حساب با اروپا به روبل، دلار را تحت فشار قرار می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بلیایف، دکترای علوم اقتصادی، تحلیلگر مالی، می‌گوید که تبدیل تسویه گاز ارسالی به اروپا به روبل به معنای فشار بر دلار است و این ضربه مهمی به تحریم‌هایی است که توسط ایالات متحده علیه مسکو اعمال شد.
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: دو طرف در محاسبات آزاد هستند که ارزی را که برای آنها مناسب است انتخاب کنند. تنها مشکلی که پیش می‌آید این است که در شرایط تحریم این اتفاق می‌افتد - طرف مقابل تا چه اندازه آماده تسویه با این ارز است، تا چه اندازه برای خلاصی از تسویه حساب دلاری و یورویی آماده است؟ همه چیز بستگی به این دارد که آنها چقدر به آنچه داریم نیاز دارند و من فکر می کنم آنها به آن نیاز دارند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
پوتین دستور داد پرداخت قیمت گاز ارسالی روسیه به کشورهای غیردوست فقط با روبل صورت بگیرد
بلیایف افزود: سؤال این است که اروپای غربی از کجا روبل را برای تسویه به دست می‌آورد. به نظر این اقتصاددان، دو راه برای اروپا وجود دارد: یا روبل را در بازار آزاد ارز بخرد، یا با نقض تحریم‌ها، کالاهایی را که از قبل روسیه خریداری کرده بود، به روبل به این کشور بفروشد.
وی تصریح کرد: این یکی دیگر از شواهدی است که نشان می‌دهد این تحریم‌ها بر اقتصاد اروپای غربی تأثیر منفی می‌گذارد و باید برای برچیده شدن آن اقداماتی انجام شود، در غیر این صورت اقتصاد اروپا دچار مشکل می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала