عربستان بر نقش اساسی توافق اوپک پلاس در ثبات بازارهای نفت تاکید کرد

© AP Photo / Charlie Riedelعربستان بر نقش اساسی توافق اوپک پلاس در ثبات بازارهای نفت تاکید کرد
عربستان بر نقش اساسی توافق اوپک پلاس در ثبات بازارهای نفت تاکید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت از جمله آمریکا از تولیدکنندگان اوپک پلاس خواسته اند تولیدشان را سریعتر افزایش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که توسط خبرگزاری دولتی عربستان سعودی یک هفته قبل از برگزاری دیدار وزیران اوپک پلاس منتشر شد، نشان می دهد احتمال اندکی وجود دارد که این گروه تصمیم بگیرد تولیدش را سریعتر افزایش دهد.
چندین کشور مصرف کننده بزرگ نفت از جمله آمریکا از تولیدکنندگان این گروه خواسته اند تولیدشان را سریعتر افزایش دهند تا به آرام کردن قیمتها که از زمان عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین جهش پیدا کرده است، کمک کنند.
اما اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدانشان از جمله روسیه است، تاکنون در برابر درخواست‌ها برای افزایش سریعتر تولید مقاومت کرده است. این گروه از اوت سال 2021 تولیدش را هر ماه 400 هزار بشکه در روز افزایش داده تا محدودیت عرضه کم سابقه ای را که در اوج بحران پاندمی کووید 19 به اجرا گذاشته بود به طور کامل احیا کند.عربستان سعودی و تا حدودی امارات متحده عربی عمده ظرفیت مازاد تولید اوپک را در اختیار دارند.
بر اساس گزارش رویترز، وزیران این گروه 31 مارس دیدار خواهند کرد. یک منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفت: تصور نمی کنم اوپک پلاس در دیدار آتی خود تصمیم جدیدی بگیرد زیرا اکثر اعضای اوپک افزایش اخیر قیمت‌ها را نتیجه عوامل ژئوپلیتیکی می دانند. همچنین بعید است فشار دولت‌های غربی بر اعضای بزرگ اوپک برای افزایش تولید، مثمرثمر واقع شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала