طالبان افغانستان رفتن دختران به مدرسه را دوباره ممنوع کردند

© Photo / Ali-Reza Mehrabanافتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان
افتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
وزارت معارف (آموزش و پرورش) افغانستان رفتن دانش آموزان دختر کلاس های بالاتر از ششم ابتدایی را به مدرسه ممنوع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی آریانا نیوز داد که وزارت معارف افغانستان که جنبش رادیکال طالبان (سازمان ممنوعه در فدراسیون روسیه) در آن اصلاحات انجام داده ، به دختران دبیرستانی و متوسطه اجازه حضور در مدرسه را نمی دهد.
بر اساس دستور این وزارتخانه، کلاس های بالاتر از ششم ابتدایی در مدارس دخترانه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود. با شروع سال تحصیلی فقط دختران تا ششم ابتدایی می توانند به مدرسه بروند.
طالبان پرچم افغانستان را رسماً تغییر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
طالبان پرچم افغانستان را رسماً تغییر داد
دلیل این تصمیم عدم تطابق بین لباس مدرسه و هنجارهای احکام و آداب و رسوم مسلمانان - شریعت اعلام شده است. در وزارت معارف طالبان خاطرنشان کردند که اگر یونیفورم دختران ازکلاس هفتم تا دوازدهم مطابق با شریعت، سنت و فرهنگ ملی ایجاد شود، طالبان مدارس را برای آنان باز خواهند کرد.
پیش از این، طالبان رسما پخش هر سریال خارجی در افغانستان را ممنوع کرده بود. رسانه های افغانستان خاطرنشان کرده اند که ممنوعیت پخش سریال های خارجی به منزله توقف پخش برنامه های تلویزیونی است. یکی از شرکت کنندگان در نشست با طالبان به این نتیجه رسید: "هیچ صنعت فیلم سازی در افغانستان وجود ندارد و حتی یک سریال یا فیلمی وجود ندارد که جایگزین سریال های خارجی شود و این محدودیت به این معنی است که باید تلویزیون ها را خاموش کنید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала