دستیابی نیروی هوایی ایران به تکنولوژی شبیه‌ساز ملی جنگنده اف ـ 14

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / دستیابی نیروی هوایی ایران به تکنولوژی شبیه‌ساز ملی جنگنده اف ـ 14
دستیابی نیروی هوایی ایران به تکنولوژی شبیه‌ساز ملی جنگنده اف ـ 14  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
فرمانده نیروی هوایی ایران با بیان اینکه ایران در زمینه شبیه سازهای پروازهای خارجی به خودکفایی کامل رسیده است اعلام کرد اهمیت این امر از آنجایی معلوم می شود که فقط چند کشور سازنده هواپیما در رسیدن به این تکنولوژی مهم توانا بوده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبیه‌ساز پروازی جنگنده F-14 که توسط مهندسان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده حالا در پایگاه هوایی "شهید دلحامد" شهرستان کنارک در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
امیر سرتیپ حمید واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این شبیه‌سازها دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای هستند که عموماً کشورهای سازنده هواپیما به علم آن دست پیدا کرده‌اند و حالا نخبگان نیروی هوایی ارتش موفق شده‌اند در دستیابی به این تکنولوژی مطلوب عمل کنند.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
فرمانده نیروی هوایی ایران : اخبار خوبی از ساخت هواپیمای بدون سرنشین بزودی اعلام می‌شود
فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: اکنون یک دستگاه از این شبیه‌سازها در پایگاه هوایی شهید دلحامد کنارک به بهره‌برداری رسیده و امروز می‌توانیم به دیگر کشورهای دنیا برای ساخت این دستگاه‌ها اعلام آمادگی کنیم.
وی افزود: ما موفق شده‌ایم تاکنون برای تمامی هواپیماهایی که داریم دستگاه‌های شبیه‌ساز بسازیم و باید به دشمنان بگوییم که هیچ چیز نمی‌تواند در رسیدن ایران اسلامی به قله موفقیت و تحقق فرمایشات رهبری، مانع ما باشد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: خوشبختانه برای ساخت شبیه‌ساز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و خدا را شاکر هستیم که به این تکنولوژی رسیده‌ایم و توان ساخت سیمیلاتور برای هر کشوری را داریم و همینجا اعلام می‌کنیم که توانایی ساخت و عرضه هر نوع شبیه‌سازی را برای کشورها داریم.
امیر واحدی با بیان اینکه پایگاه هوایی کُنارک منطقه بسیار راهبردی بوده و یکی از پایگاه‌های بسیار مهم و ارزشمند ما در کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: در این منطقه تمامی تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم به بهترین نحو ممکن مردم خدمت‌رسانی کنیم و در همین راستا سیستم لایتینگ یا همان چراغ‌های باند فرودگاه هم راه‌اندازی شده و فرودگاه این منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و در واقع همه امکانات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در اختیار مردم منطقه است.
وی تصریح کرد: هم‌اینک صنعتگران و نخبگان نیروی هوایی و دانشمندان ایران به عرصه ساخت انواع جنگنده ورود کرده‌اند و امروز ساخت هواپیمای شکاری بمب‌افکن "کوثر" افتتاح و خط تولید آن راه‌اندازی شده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: به‌زودی تمامی گردان‌های پروازی می‌توانند از تجهیزات بومی‌سازی‌شده‌ای که 100 درصد هواپیما توسط صنعتگران کشور با کمک نیروی هوایی ساخته می‌شود استفاده کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала