کنایه تند نماینده مجلس ایران از مسئولان

CC BY 4.0 / tasnim news agency / کنایه تند نماینده مجلس کشور به مسئولان
کنایه تند نماینده مجلس کشور به مسئولان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
پزشکیان: اگر آقایان راست می‌گویند خودشان بیایند از سیستم دولتی سرویس بگیرند. اگر این‌ها انقلابی هستند، سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردند بنشینند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا شعار "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" امسال توسط رهبر ایران مطرح شده است، گفت: کلیات این موضوع از توسعه علمی و اشتغال از طریق علم مطرح شده است. اما تصور می‌کنم در اجرای این شعار مسئولان به مشکل بخورند. چراکه مصوبات مجلس، بیشتر دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است. مکانسیم‌های پرداختی که برای آنان تنظیم شده، محدودکننده است و بنابراین محدودیت‌ها برای اجرای این شعار، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید
پزشکیان همچنین تاکید کرد: مکانیسمی که امروز از سوی دولت و مجلس مصوب شده، غیرعلمی است. از نظر اعتقادی جای، اما و اگر زیادی دارد. در نتیجه اگر قرار است، تغییری در رابطه با اشتغال یا از طریق صنعت، نوآوری و دانشگاه اتفاق بیافتد، باید نگاه تغییر کند. تا نگاه تغییر نکند، بعید است اتفاق خاصی بیافتد.
پزشکیان گفت: امروز بسیاری از اساتید دانشگاهی ما درخواست بازنشستگی کرده یا می‌خواهند از کشور خارج شوند. این اتفاقات به این دلیل افتاده است که این نگاه به دانشگاه و فضای دانشگاه وجود دارد. مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشگاه‌های دیگر بدتر است. در قانون آمده است که قرار بود دانشجویان این دانشگاه در سیستم بمانند، برای کار به بیرون نروند و از مردم پول نگیرند. اما با مصوبات و کار‌هایی که انجام دادند هیچ کس حاضر نیست در دانشگاه بماند. مجلس، دولت و قوه قضاییه هم رفتند با خصوصی‌ها قرارداد بستند بعد رفتند به سیستم دولتی می‌گویند باید به این شکل باشی.
وی تصریح کرد: اگر آقایان راست می‌گویند خودشان بیایند از سیستم دولتی سرویس بگیرند. اگر این‌ها انقلابی هستند، سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردند بنشینند. بعد زمانی که دارو گیرشان نیامد، در نوبت بایستند، پزشک به آن‌ها محل نگذارد آن وقت می‌دانند چگونه باید قانون بنویسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала