امیرعبداللهیان از نزدیک شدن به توافق در مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران در وین سخن گفت

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق اعلام کرد طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین به توافق نزدیک شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، امیر عبداللهیان گفت: در مذاکرات بر سر برنامه هسته ای در وین به توافق نزدیک شده ایم.
به گفته وزیر امور خارجه ایران، اگر آمریکا به مذاکرات واکنش سازنده نشان دهد، بیانیه دستیابی به توافق بلافاصله اعلام خواهد شد.
Министр иностранных дел Ирана Хоссейн Амир Абдоллахиан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
امیرعبداللهیان: در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب، قوی و پایدار را نهایی خواهیم کرد
پبشتر جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود : معتقدیم اگر توافق هسته ای ایران به نحوی وجود داشته باشد که استانداردهای جو بایدن رییس جمهور آمریکا در آن رعایت شده باشد مبنی بر اینکه به صورت قابل تاییدی مسیر تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای را مسدود کند و پس از آنکه دونالد ترامپ از آن خارج شد، محدودیت های برنامه هسته ای این کشور را بازگرداند، ما این توافق را انجام خواهیم داد؛ زیرا معتقدیم در راستای منافع ملی آمریکا است.
این در حالیست که ایران تا کنون بارها هشدار داده است که تنها در صورتی مذاکرات وین با هدف برچیدن تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران به موفقیت خواهد رسید که منافع ملی تهران رعایت شده باشد.
گفتنی است که دولت پیشین آمریکا در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه از توافق هسته ایِ سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала